Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Goedendag mensen,

major91

ZeewaterForum lid
Sinds vorige week ben ik hier actief, maar ben redelijk nieuw tot het zeewater aqua. Voorheen heb ik (en nu nog) zoet water aqua gehad. Van een kleine 60l tot een grote 250l. Ik heb altijd al een zee water gewild voor het coraal, en heb mij dus al goed ingelezen en YouTube af gezocht voor meer informatie. Zodra ik echt ga beginnen ga ik een dagboek bij houden.

Op het moment heb ik al een aquarium voor quarantaine voor de toekomstige vissen. Maar zot er sterk aan te denken om die al helemaal gereed te maken, voor de eerste vis. Gemak dient de mens en als ik al een koppel clown visjes heb die al een maand in mijn bezit zijn en het super goed doen, get weer tijd scheelt, het enige wat dan nood zakelijk is, is om ze over te wennen naar de echt display aqua.

Alle informatie is welkom, hoe meer ik weet hoe beter.

Hopelijk heb ik snel een goeie aqua gevonden en kan ik jullie het allemaal laten zien hoe het gaat via een dagboek.

Major.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Goed om mee te beginnen zijn wat vergeving gezinder dan andere soort koralen en kunnen ook erg mooi zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed om mee te beginnen zijn wat vergeving gezinder dan andere soort koralen en kunnen ook erg mooi zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja daarom. Mooi begin en als dat goed loopt en we verhuist zijn wil ik een stuk groter. 425 liter. Dan kan ik ook iets meer qua vissen. Ik denk dat ik de 60l clown visjes wil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Welkom Major!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Heb je wat foto's van je zoetwaterbak(ken)?


Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkom Major!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Heb je wat foto's van je zoetwaterbak(ken)?


Veel aquariumplezier gewenst :)
Ik kan wel wat fotos maken, maar op het moment heb ik er wat problemen mee, ben nkg bezig om de hele aquarium weer schoon te krijgen van alg. Heb helaas een maand terug, een dood en verderf in de zoetwater bak gehad. Alles was op slag dood.

Heb even een foto erbij gedaan van hoe die was. En hoe die nu is. Een groot verschil jammer genoeg.

(Update, ik heb een goeie deal gekregen voor een fluval m90, dus met een beetje geluk ben ik volgende week de troste eigenaar van een 138l zee aquarium)
04cdc850f03abcd1da50e9c8d053b05d.jpg
b4beb60af60cf6b6217a57c1e68c02b7.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Bovenaan