Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Niks kleeft, wat doe ik verkeerd?

levanteblu

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ik heb net geprobeerd m'n Euphyllia terug te kleven maar na veel gevloek en getier heb ik tenslotte het koraaltje gewoon neergelegd op een stuk steen:(

Bij gebrek aan de Ecotech glue heb ik volgende producten tevergeefs gebruikt!!

1. Korallenzucht Speedglue.

Het mengsel zoals voorgeschreven aangemaakt en dan geprobeerd om met een bolletje product het koraaltje onder water te kleven. Resultaat: een hoop stof in het aquarium maar niks dat ook maar lijkt op kleven. Het product brokkelt gewoon en valt neer op de bodem.

2. Fauna marin Ultra Reef fix: zelfde "resultaat" als hierboven:(

3. Pattex secondenlijm: hopeloos, kleefde niet.

4. "Bolletjes" die je onder heet water laat smelten en dan toepassen: niks!!!

Wat doe ik hier verkeerd? Ik gebruik meestal de gel van Eco Tech en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad!

Graag jullie advies/ervaringen terzake:biggrin:

Ben nu eventjes heel slecht gehumeurd maar dat betert wel:biggrin:

groeten,

Koen
 
Die bolletjes om warm te maken plakken niet!

Cement niet te nat of te droog aanmaken!

Heb hier nog Epoxy liggen en Stonefix liggen van Aquaforest.
Moest ge dringend nodig hebben kan je wat komen halen!
 
Bedankt Freddy:)

Een uur gekloot en gevloek om één omgevallen koraaltje te plakken, onwaarschijnlijk! Dan haal je goede producten in huis om steeds voorbereid te zijn!!!! De cement toestanden zijn me te moeilijk om mee te werken dus die laat ik voor wat ze zijn.

Ik ga vandaag proberen met epoxy(moet het ergens nog hebben liggen). Ik gebruikte het niet meer omdat de afschuimer hier slecht op reageert.

Heel fijn dat je wil helpen, wordt geapprecieerd!!

btw: ik heb hier nu al een maand zo'n D&D Clarisea maar die staat nog werkloos in de sump te wachten op de opstart van m'n grotere bak dus ik kan je hier nog niet veel over vertellen:)

Nogmaals bedankt!

Koen
 
Koen ik Leef helemaal met je je mee ;-)
Ik heb dit ook eens mee gemaakt en mijn vrouw was er bij was bijna een vechtscheiding geworden haha.
Maar ik heb het zelfde sec lijm wat niet plakt ja aan alles maar behalve aan waar het moet plakken.
2 componenten lijm die je moet kneden wat een rommel 5 minuten kneden en dan 1 witte waas in je bak en dan nog valt het om.

Grrrr Edwin
 
Hartelijk dank voor de reacties heren :)

Ik kan inderdaad boven water kleven met een steksteentje en dan in de bak vastzetten. Echter, ik heb geen steksteentjes en wil dus het koraaltje rechtstreeks op een steen vastzetten. Het skelet van een Euphyllia is natuurlijk moeilijker om te kleven dan bv een Acropora maar met de gel van Eco tech was dit nooit een probleem.

Edwin, ik denk dat heel veel aquarianen deze situatie herkennen:) Heel frustrerend om (bijna) alles in huis te hebben om dan te merken dat bijna al deze producten heel veel expertise vragen om ze te kunnen toepassen.

Gelukkig is mijn vrouw begripvol en bijna doof:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Grts

Koen
 
Bovenaan