Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kunnen de eerste bewoners erin???

Arbi119

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Mijn bak (300L) draait inmiddels 3 weken met 25kg levend steen, 25kg doodsteen en 18kg levend koraalzand.
Afgelopen week heb ik op 3 verschillende dagen diverse metingen gedaan met onderstaande waarden.

Temp "24 graden"
Zout "1024"
Nitraat "10"
Nitriet "0"
Fosfaat "0,1"
KH "9,6"

Nu is mijn vraag: zou die nitriet-piek al geweest zijn en kunnen de eerste bewoners erin?
Graag jullie reacties.
 
Hallo allemaal,

Mijn bak (300L) draait inmiddels 3 weken met 25kg levend steen, 25kg doodsteen en 18kg levend koraalzand.
Afgelopen week heb ik op 3 verschillende dagen diverse metingen gedaan met onderstaande waarden.

Temp "24 graden"
Zout "1024"
Nitraat "10"
Nitriet "0"
Fosfaat "0,1"
KH "9,6"

Nu is mijn vraag: zou die nitriet-piek al geweest zijn en kunnen de eerste bewoners erin?
Graag jullie reacties.
3 weken is niet zo heel lang, maar als je nitraat meet, dan is er nitriet geweest.
Dus als je geen nitriet meet, zou je voorzichtig een opruimploegje in kunnen brengen.

Je fosfaat zou ik nog wel wat omlaag proberen te brengen, 0,1 is ietwat aan de hoge kant.
 
Afhankelijk van of nitraat en fosfaat dalen zou je een verbruiker in kunnen zetten die weinig moeite heeft met dit soort waterwaardes (denk aan een lederkoraal en bepaalde LPS). Anders is het nog te vroeg en ik zou zeker geen producenten inzetten (dieren die gevoerd moeten worden).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Bovenaan