Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

allergisch voor aquarium.

vanessa

ZeewaterForum lid
Ik wilde graag jullie advies en mening ergens over vragen. De laatste paar keren dat ik onderhoud aan mijn aquarium had gedaan heb ik er flinke eczeem aan overgehouden. Ik wist niet zeker of dit een allergische reactie op mijn aquarium was of op iets anders. (pollen seizoen was net weer van start). Toch een beetje uit angst mijn aquarium een beetje laten versloffen tot dat ik vond dat het vandaag echt gedaan moest worden. 2,5 uur flink aan het poetsen en verplaatsen geweest en ben weer helemaal blij met mijn bakje. echter merk ik nu dat ik flinke pijn in mijn nek en schouder heb, licht benauwd en een iets verhoogde hartslag. lijkt er dus op dat ik wel degelijk allergisch ben voor mijn bakje en er steeds erger op reageer. Nou twijfel ik dus sterk om mijn bak weg te doen. Ik wil niet dat het helemaal naar de kl..te gaat omdat ik de bak niet durf schoon te maken of waterwissels durf te doen.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? of heeft iemand nog tips of advies?
Alvast bedankt,
groetjes Vanessa
 
Dan zou ik de bovenstaande post maar eens goed doorlezen achter die link [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Helaas voor je ,als je zo reageert is het onverstandig om hier mee door te gaan ,op een moment voor de alergie chronisch ,en dan heb je spijt voor het leven .
Heel spijtig maar je gezondheid gaat boven alles.
 
Als de allergische reactie echt veroorzaakt wordt door de fysieke aanraking van het zeewater zou je natuurlijk kunnen onderzoeken
of het dragen van handsschoenen helpt.
Ik ken meerdere aquarianen die reageren op zeewater. De handschoenen die bijvoorbeeld gebruikt worden voor het insemineren van koeien zouden
misschien uitkomst bieden.
 
Bovenaan