Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

KH !!!

nh2612

ZeewaterForum lid
Beste mensen,

ik ben al 3mn met mijn Red sea Reefer 170 bezig. Gaat wel aardig.

Mijn vraag is: wat zijn de gewest KH waardes voor een Mix reef aquarium??

Ik heb 2x anemoon vissen 1x picaso dr vis + gele dr vis. 3x soft koralen, 3x LPS en 2x SPS.

De ene roept: moet tussen 6-8 !

de andere: juist 8-12

Welke waardes hanteren jullie voor een Mix bak?

mijn bak: Ca 430 Mg 1334 PH 8.1 Zout 1.024 NO3 1-2 PO4 0.06 NO@ 0 NH3/NH4 0
 
Kh van 8 houd ik hem op
 
dank voor jullie reacties,
ik ben bezig geweest om de KH op 9 in te stellen.

is dit acceptabel? of zou ik nog lager gaan?
 
Het hangt ervan af wat je wil bereiken en wat gemakkelijk voor je is als je bijvoorbeeld een waterwissel zou doen. Zit dit zout ook op 9 zou ik het lekker laten zoals het is.

Wil je op “echt” zeewater niveau zitten moet je nog iets naar beneden;)

Maw wat je zelf wil en handig is:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
9 en meer kan perfect. Probeer de boel een beetje in balans te krijgen, ( verhouding KH/Ca/Mg)!!
 
kH 11,5 "target" van red sea..voor een gemixte bak.
Bekijk bijlage 489529

Weet je ook wat de reden hierachter is dat ze dit adviseren, lijkt mij namelijk totaal zinloos gezien het volgens mij vaak de stroming is die een beperkende factor speelt in de groeisnelheid en niet zozeer het aanbod van stoffen of de lichtintensiteit danwel het lichtspectrum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weet je ook wat de reden hierachter is dat ze dit adviseren, lijkt mij namelijk totaal zinloos gezien het volgens mij vaak de stroming is die een beperkende factor speelt in de groeisnelheid en niet zozeer het aanbod van stoffen of de lichtintensiteit danwel het lichtspectrum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zie #8

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan