Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

halichoeres iridis wit oog?

Laurens.

ZeewaterForum lid
Beste forumleden,

Sinds een aantal dagen zie ik mijn halichoeres iridis alleen nog een half uurtje in de ochtend en verdwijnt hij daarna onder het zand.
Nu is het mij zojuist opgevallen dat een van zijn ogen wazig en wit is en hij voor zijn kieuwen een soort witte streep heeft zitten. Vanmiddag zal ik hiervan foto's plaatsen. Weet iemand wat dit kan zijn en wat hier de beste behandeling voor is?

Vriendelijke groet,
Laurens.
 
Hoi

dit zou eventueel odinium kunnen zijn. Ik heb een half jaar geleden het zelfde probleem gehad en verloor 80 procent van mijn vissen. Mischien is dit bij jou niet het geval maar ik zou hem naar een andere bak verplaatsen, de rest van de vissen goed in de gaten houden en deze ziekte googelen. Hoop niet dat dit het geval is maar een gewaarschuwd mens telt voor twee . Sucess
 
Ik heb de vis eerst een zoetwaterdip gegeven, omdat ik dacht dat hij flukes had. Dit bleek niet het geval te zijn en het werd langzaam erger. Ik heb hem gister in een aparte bak gezet en behandel hem met protomor (aquarium Munster). Ik denk dat het een infectie is/was. Zijn oog is nu nog amper wit, maar hij zwemt nog raar en maakt rondjes/salto's. Hopelijk haalt hij het!
 
Bovenaan