Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

even voorstellen

Arnold P

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Ook van mijn zijde een korte intro. Ben altijd al met allerlei dieren bezig geweest en het zoute water gaat steeds meer kriebelen.
Vandaar dat het inlezen hier een mooi begin is.
 
Welkom Arnold!

Leuk dat je met zoutwater wil beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).


Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Dank voor het welkom.
Ben me volop aan het inlezen en heb nu al een vraag waar ik tot nu toe nog nergens een antwoord op heb weten te vinden.

Alle dieren planten zich voort, deze worden dan uit de "ouderbak" gehaald en in andere bakken weer onder gebracht.
Maar nergens lees je waar die blijven. De sexe worden niet gescheiden en als je zo generatie op generatie bijeen laat krijg je toch een grote inteelt? Of is dat niet zo problematisch in het vissenrijk?

Wie weet daar het antwoord op?

Met vriendelijke groet,

Arnold
 
Dank voor het welkom.
Ben me volop aan het inlezen en heb nu al een vraag waar ik tot nu toe nog nergens een antwoord op heb weten te vinden.

Alle dieren planten zich voort, deze worden dan uit de "ouderbak" gehaald en in andere bakken weer onder gebracht.
Maar nergens lees je waar die blijven. De sexe worden niet gescheiden en als je zo generatie op generatie bijeen laat krijg je toch een grote inteelt? Of is dat niet zo problematisch in het vissenrijk?

Wie weet daar het antwoord op?

Met vriendelijke groet,

Arnold
Heb je het nu over koralen of over vissen? Veel vis komt uit het wild, maar er wordt meer en meer gekweekt. De goede kwekers zorgen ervoor dat inteelt vermeden wordt. Ik heb nog nooit gehoord dat inteelt een probleem is voor vissen die door hobbyisten gekocht worden.
 
Bovenaan