Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuwe heremietkreeften

Minx

Senior Forumlid
Mijn originele opruimploeg is in de loop der jaren aardig uitgedund en ondertussen kruipt er slechts één tricolor heremietkreeft rond. Ik wilde die wat gezelschap geven en kocht 5 stuks extra van exact dezelfde soort. Het gaat om een 500 liter aquarium met zeer veel koralen en schuilmogelijkheden, en ik dacht daarom dat dat wel zou gaan.

Twee dagen later vond ik een leeg huisje dat duidelijk van één van de nieuwe bewoners was. Daardoor ging ik wat verder zoeken, en vond al snel nog drie lege huisjes. Eentje is dus nog vermist, maar heb die ook niet meer gezien, dus ik neem dan het lege huisje ergens achter de stenen ligt.

Hoe kan dit? Zijn die nu gewoon vermoord door die ene die er al in zat?
 
Wat raar? Ik heb heremieten wel eens zien vechten om 1 schelp maar 5 stuks dood is wel erg vreemd. Helemaal als ze allemaal van het zelfde formaat waren.
 
Nee, ik heb geen lipvissen.

Wel twee stokoude Zebrasoma's. Een schooltje van 16x Chromis Viridis. 2 Fridmani's, Een hele brave rode dwergkeizer en twee vuur pijlvissen. Van de vissen verdenk ik eigenlijk dus niemand.

De enige die ik verdenk is dus de grote heremiet die origineel in de bak zat, maar ik heb het niet gezien. Dus vandaar de vraag of mensen dit kunnen beamen.
 
Ik ben gestart met twee blauwe heremietkreeften. De een heeft de ander uit zijn huis gesleurd en opgegeten. Niks vreedzaam. Hij heeft er de hele ochtend over gedaan, van achter naar voeren in een keer weggewerkt. Er waren andere huisjes maar hij wilde denk ik alleen die ene, die nu overigens weer gewoon leeg is, toch weer voor zijn eigen huis gekozen.

Ik denk dat het twee mannetjes geweest zijn of zo. Eten was en is er genoeg...
 
Bovenaan