Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Anemoon gaat hart achteruit zonder veranderingen

Willem?

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal,

ik ben opzoek naar tips want mijn anemoon is zich raar gaan gedragen.
mond opening is veel groter geworden en gaat niet meer mooi open.
ook zet hij zich nergens meer vast en iedere morgen weer op de bodem te vinden.
zet hem steed terug en ook verschillende plaatsen geprobeerd.

wat nu want wil hem er graag door heen helpen.

image.jpg
 
Dit lijkt eerder dood dan levend.
Gericht voeren en hopelijk blijft hij in leven maar vrees t ergste. Maar was hij al langer zo wit of is dit pas recent gebeurd?
 
Het is een witte anemoon. Kleur is nog normaal.
Ook zijn de tentakels nog gewoon normaal open en dicht (klein groot)
 
Het is een witte anemoon. Kleur is nog normaal.
Ook zijn de tentakels nog gewoon normaal open en dicht (klein groot)
zo'n witte anemoon hoort niet, bezitten zooxanthellen meer.
 
Er zijn een flink aantal soorten anemonen die wit horen en veruit de meeste soorten anemonen hebben geen zooxanthellen. Ik kan niet zien welke soort dit is.
Maar dit gedrag klinkt niet goed. Is je bak erg warm geworden de afgelopen dagen?
 
Er zijn een flink aantal soorten anemonen die wit horen en veruit de meeste soorten anemonen hebben geen zooxanthellen. Ik kan niet zien welke soort dit is.
Maar dit gedrag klinkt niet goed. Is je bak erg warm geworden de afgelopen dagen?
Zeg maar welke tropische soorten bezitten geen zooxanthellen?
 
Temeratuur is stabiel en heb een koeler voor boven 26 geraden dus dat is het ook niet.
Moet zeggen dat hij vandaag wel op zijn plaats is blijven zitten en weer open is geweest.
Heb zelf ook nog niet kunnen vinden welke soort het is maar zeker is dat hij wit hoort te zijn.
 
Nog eens zitten denken wat het zou kunnen zijn en denk me dat ik een rode tepel anemoon heb toegevoegd aan mijn aquarium.
Zit er zeker een meter vandaan dus verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft?
 
Waarschijnlijk een Heteractis crispa.
 
Bovenaan