Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

beetje zout bij bijvulinstallatie doen, kan dit kwaad?

Patrick_V

ZeewaterForum gebruiker
Door het wisselen van filterwatten op mijn powerfilter en wat nat afshuimen bij tijd en weilen zakt mijn zoutgehalte langzaam maar gestaagd.
Ik probeer hem zo rond de 33ppt te houden maar in de loop van enkele weken zakt hij naar 32 a 31.
Nu zat ik te denken of het kwaad kan om een klein beetje zout toe te voegen aan het suppletiewater wat de osmolator gebruikt om af te toppen om dit op te vangen.

Kan dit gewoon? zitten er nadelen aan zoals aankoekende pompen of troebel water of andere dingen die ik over het hoofd zie??
Wat is jullie ervaring hiermee..
 
Inderdaad gewoon met wat zout water het verdampte water aanvullen en je bent er.
 
Ja maar ik ben Liever lui dan moe dus ik wil het bij mijn bijvul installatie oplossen. Dus in plaats van een buffervat met osmose water een buffervat met een lichte zoutoplossing van 10 a 20ppt ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Ja maar ik ben Liever lui dan moe dus ik wil het bij mijn bijvul installatie oplossen. Dus in plaats van een buffervat met osmose water een buffervat met een lichte zoutoplossing van 10 a 20ppt ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Als het pompje dat je verdampte water bijvult zeewaterbestendig is geen enkel probleem. Dit zou ook mijn aanpak zijn.
 
Ik zat daar ook aan te denken maar gebruik zo een caravan pompje voor de ATO en die is vrees ik niet zeewaterbestendig.

Pak het dus anders aan, wekelijks kap ik 2 à 3 liter zeewater gewoon bij in de sump.
Daar er teveel water in het systeem zit verdampt dit en na enkele keren nameten klopt dit dat het zoutgehalte op 33 blijft.
 
Dat zou voor mij ook werken alleen heb ik een in-tank-sump (RSM250) dus daar heb ik die vrijheid niet.
Ik kan ook niet vinden of de tunze osmolator pomp zoutwater bestendig is... Ik hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft?!
 
Hmmm....Ik heb nog 2 kanalen over op mijn doseerpomp... ��
Dat zou ik nog kunnen proberen natuurlijk.
 
Bovenaan