Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Help: Naaktslak (Elysia Crispata) in pomp!

(gesloten account)

ZeewaterForum gebruiker
Beste forumleden,

Zojuist had mijn Elysia Crispata besloten er een eind aan te maken en ging door mijn maxpect gyre 130 heen. Nu is deze in 100 stukjes door mijn bak heen gegaan.

Ik heb gelijk met een schepnetje geprobeerd alle stukjes eruit te vangen. En heb 150 gram actief kool in de sump gegooid (bak is +/- 280 liter).

Is er nog iets anders dat ik kan doen? Weet niet hoe giftig zo een beestje voor mijn bak kan zijn.
 
Je hebt alles goed gedaan ,denk verder niets bijzonders ,maar je weet naakt slakken ect en aanverwanten in principe niet houdbaar.
Laat je niets wijsmaken van hier zwemt hij al jaren ect .er word maar een krantenloper miljoenair en wij zitten daar waarschijnlijk niet bij.
 
Ik zag toevallig een stukje op een forum waarbij dezelfde vraag gesteld werd. Ze laten gif los bij dreigingen. Ik denk dat dit zelfs te snel ging voor het gif om los te laten. Je preventieve inzet van Carbon is mi de juiste geweest.
Aankomende dagen goed observeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als hij in duizend stukjes ging ......is het zogenaamde gif toch verspreid ? :confused:
 
Zonde van de slak, inderdaad een bekend probleem met naaktslakken. Als ze niet verhongeren eindigen ze wel in een pomp.

Wat betreft het gif: inzet van actieve kool is de juiste remedie. Ik zou me er verder niet teveel zorgen om maken, het gif van deze dieren is niet vergelijkbaar met het gif van bijvoorbeeld een zeekomkommer.
 
Bovenaan