Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

het vangen van een krab

k.v

ZeewaterForum lid
Hoi

Mijn aqua draait nu al 1 jaar ondertussen en alles gaat zeer goed maar deze week heb ik een zwarte krab gevonden, en het is nog een redelijk groot beestje
Onmiddellijk heb ik de jacht geopend en het beestje proberen te vangen want de aquawinkel heeft altijd gezegd dat zwarte krabben je vissen aanvallen, maar de krab is toch kunnen ontsnappen en onder grotere stenen gekropen dat ik niet zo simpel kan verplaatsen.

Heeft er soms iemand een goede manier om een krab te vangen?

Zou de krab echt mijn vissen aanvallen want hij zit er nu toch al 1 jaar in en geen enkele vis heeft al een wondje gehad.
Als ik een goede foto kan nemen zal ik deze posten maar tot nu toe heb ik daar nog gen succes mee
 
Er zijn veel soorten krabben met heel verschillend gedrag. Het is lastig iets zinnigs te zeggen zonder te weten wat het voor type is. Maar aangezien het in een jaar geen probleem is lijkt het me los lopen.
 
Hoi

Mijn aqua draait nu al 1 jaar ondertussen en alles gaat zeer goed maar deze week heb ik een zwarte krab gevonden, en het is nog een redelijk groot beestje
Onmiddellijk heb ik de jacht geopend en het beestje proberen te vangen want de aquawinkel heeft altijd gezegd dat zwarte krabben je vissen aanvallen, maar de krab is toch kunnen ontsnappen en onder grotere stenen gekropen dat ik niet zo simpel kan verplaatsen.

Heeft er soms iemand een goede manier om een krab te vangen?

Zou de krab echt mijn vissen aanvallen want hij zit er nu toch al 1 jaar in en geen enkele vis heeft al een wondje gehad.
Als ik een goede foto kan nemen zal ik deze posten maar tot nu toe heb ik daar nog gen succes mee
En witte krabben eten die zeker geen vis?

Zou toch eens op zoek gaan naar een betere winkelier. De kleur van een krab zegt helemaal niets over het dieet van een krab. De meeste krabben die met levendsteen meekomen zijn opportunistische algeneters, ook de zwarte. In 99% van de gevallen laten die alle dieren met rust omdat ze overleven op de algen op je levendsteen, restjes visvoer tussen je stenen en het opruimen van dode dieren. En als ze dan al aan levende dieren gaan zitten dan zijn het koralen. Als je wilt weten wat voor soort krab het is moet je naar de scharen kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-T825 met Tapatalk
 
Misschien kan je hem vangen zoals men dat op het strand doet.. gewoon een stukje ham aan een touwtje.. als ze de ham pakken laten ze meestal niet los en kan je hem zo om hoog trekken en met een netje opscheppen..
 
Oja het was een wasknijper aan een touwtje met een stukje ham er aan :p
 
Een wasknijper zou ik toch zeker niet doen, liever een knijpertje zonder metaal bijvoorbeeld om nori op te hangen. Metaal in je water houden is vragen om problemen en ga je zeker terug zien in je volgende Icp test.
 
Stukje spiering in flesje doen of stukje mossel en het flesje schuin zetten met de opening waar de krab ongeveer zit zodat de krab erin kan en niet meer eruit en dit best s'avonds doen dan avondje wachten en dan is er wel een best grote kans dat je prijs hebt dit is wat ik zou doen.;)
 
bedankt voor de tips zal deze zeker proberen en ik blijf pogingen voor een foto te kunnen nemen
 
Bovenaan