Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Water verversen waarom

joelleWx

Senior Forumlid
Ik heb een vraag ik ververs om de 2 weken 10% water maar waarom doen wij dit eigenlijk?

Mijn waardes zijn goed en draaien stabiel en mijn bak draait prima waarom verversen we dan toch het water??

Zou het uitmaken als je het water niet ververst ik heb meerdere bakken gezien die jaren draaien en nog nooit ververst zijn

Ben wel benieuwd naar jullie mening of dit eigenlijk uitmaakt en waarom we dit doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik doe het om eventuele teveel of schadelijke stofjes af te voeren en verse stofjes toe te voegen.
Wel nsw max 4 weken oud.
Wekelijks 10 à 15% zoals het uitkomt met de "Stock" zeewater!
Filter dan nog wel 2 dagen over een klein beetje kool.
 
Jammer dat je niet verdiept hebt in diverse methodes waarop wij een zeewater aquarium kunnen houden / draaien.
BV DSR en Triton draaien zonder enig waterwissel.

Verdiep je in een regenachtige zondag eens in diverse methodes of snuffel dit forum eens door.
 
Jammer dat je niet verdiept hebt in diverse methodes waarop wij een zeewater aquarium kunnen houden / draaien.
BV DSR en Triton draaien zonder enig waterwissel.

Verdiep je in een regenachtige zondag eens in diverse methodes of snuffel dit forum eens door.

Moet dat?
Misschien wordt er wel gewoon gewerkt met de Berlin-methode, die toch het meest beschreven en simpelst is.
En wil de TS gewoon een onderbouwing van de zaken die er voorgesteld worden.


TS,
Waterverversen is voor het afvoeren van schadelijke stoffen (ook die je niet kan meten), afvoeren van verkleuring (kan ook met kool, maar een verversing werkt ook altijd) en het toevoegen van verbruikte (spoor)elementen. Tevens kan je met zo'n verversing een eventuele zoutcorrectie uitvoeren.
 
Ik heb al 4 jaar niet meer ververst. laatst nog een triton test gedaan en alle waarden zijn perfect.
Ook de gevaarlijke stofjes. maar ik heb wel een groot systeem +-1500L. Ik denk dat bij kleine systemen de kans dat je opbouw krijgt wel groter is. maar als je blijft testen dan moet het geen probleem zijn om niet te verversen is mijn mening.
 
Jammer dat je niet verdiept hebt in diverse methodes waarop wij een zeewater aquarium kunnen houden / draaien.
BV DSR en Triton draaien zonder enig waterwissel.

Verdiep je in een regenachtige zondag eens in diverse methodes of snuffel dit forum eens door.

Ik heb mij hier zeker in verdiept maar ik wil niet aan een methode beginnen, omdat ik mijn bak te klein vind 130 liter en geen sump gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Moet dat?
Misschien wordt er wel gewoon gewerkt met de Berlin-methode, die toch het meest beschreven en simpelst is.
En wil de TS gewoon een onderbouwing van de zaken die er voorgesteld worden.


TS,
Waterverversen is voor het afvoeren van schadelijke stoffen (ook die je niet kan meten), afvoeren van verkleuring (kan ook met kool, maar een verversing werkt ook altijd) en het toevoegen van verbruikte (spoor)elementen. Tevens kan je met zo'n verversing een eventuele zoutcorrectie uitvoeren.

Duidelijk!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan