Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

indraaien Vertex Omega 130 afschuimer

Ik heb een Vertex Omega 130 besteld, nu lees ik dat deze in moet draaien, heeft iemand tips hiervoor?:confused:

Op de laagste waterstand zetten en lekker laten draaien. Dan na enkele dagen langzaam beginnen met stellen. Tenzij je bak al draait dan allemaal wat sneller of even apart laten indraaien. Staat dit niet ook gewoon in de gebruiksaanwijzing?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zal mijn ervaringen even met jullie delen wie weet heeft iemand er wat aan. Afschuimer "voelt"doet aan mooi afgewerkt. Op youtube vond ik een filmpje over iemand die wat moeite had met het inregelen van de schuimer. Nadat hij de schuimer 24 H in een oplossing van azijn en water had laten draaien waren de problemen over. Dus heb ik dit ook maar gedaan, het vreemde voor mij was dat hij zelfs schuim maakte, dit kan ik niet verklaren. Wordt vervolgd.............
indraai.jpg
 
In azijn kan hij inderdaad schuimen,
hierna goed afspoelen, lekker laag water niveau in de sump zetten.

mijn 180i heeft 2 dagen nodig gehad om redelijk te schuimen
na een week bijzonder stabiel,
nu anderhalf jaar verder blijft hij super stabiel en hoef noooit aan de afstel pijp te komen
 
Bovenaan