Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Onderwater stekken plakken

joelleWx

Senior Forumlid
Welke lijm kan je het beste gebruiken om stekjes onderwater vast te plakken op het levend steen??

Ik heb aqua scape gebruikt dit werkt niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welke lijm kan je het beste gebruiken om stekjes onderwater vast te plakken op het levend steen??

Ik heb aqua scape gebruikt dit werkt niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aquascape is mijn ogen spijtig genoeg wel de beste. Al veel soorten geprobeerd nochtans. Gewoon blijven vast houden voor meerdere minuten & spanbandjes eerste 24u kunnen ook helpen [emoji3]
 
Voor kleine dingetjes (buttons, takje acro etc) gebruik ik superfish secondegel.
Grote dingen doe ik met vloeibaar plastic, van de balletjes die je in warm water doet, in een aquarium hard dat binnen 1 minuut uit en is super taai. Wel goed aandrukken in het steen.
 
zelf gebruik ik vaak Grotech Corafix Superfast, werk zoals de naam zegt erg snel maar is wel wat minder sterk. Zijn het grote koralen dan smeer ik later er wat Aquascape op en dan maar wachten tot er kalkalgen op groeien:)
grotech-corafix-superfast-rouge-240g.jpg
 
Het werkt allemaal goed mits je het door hebt en de 1 vindt wat anders fijn als de ander. Ik plak nu met seconde gel. Heb al vanalles geprobeerd en dit werkt voor mij het beste. Eerst lijm erop dan ff onder water houden, weer lijm erop en plakken maar.

Grt Marco
 
Bovenaan