Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton dossering

koraalduivel1

ZeewaterForum lid
Is er iemand die mij kan zeggen hoeveel ik moet doseren van elke fles en wat ik op de dosseerpomp moet invullen want ik kom er niet uit.
0fa5d48a30d256accbc095f3b16974fd.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Welke triton methode?

Bij alle triton methodes zorg je eerst dan de CA correct is (440) en de kh correct is (8)
dan stel je allevier de pompen / flessen hetzelfde in, bij triton core 7, is dat 2ml per 100L per dag.
Dan meet je de volgende dag /dagen/ week of de kh verandert. En dan corrigeer je alle vier de pompen.
Als je de kh goed afgesteld hebt, controleer je de ca, mocht die echt uit de pas lopen, pas je daarna de pomp voor fles 2 aan.
 
Welke triton methode?

Bij alle triton methodes zorg je eerst dan de CA correct is (440) en de kh correct is (8)
dan stel je allevier de pompen / flessen hetzelfde in, bij triton core 7, is dat 2ml per 100L per dag.
Dan meet je de volgende dag /dagen/ week of de kh verandert. En dan corrigeer je alle vier de pompen.
Als je de kh goed afgesteld hebt, controleer je de ca, mocht die echt uit de pas lopen, pas je daarna de pomp voor fles 2 aan.
En is dat verdeeld over de dag

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Weet je ongeveer hoeveel je per dag verbruikt?
Het is inderdaad de bedoeling om vanuit iedere fles evenveel te doseren. In eerste instantie meet je elke paar dagen je belangrijkste waarden (kh, Mg en ca) en corrigeerd deze weer en stel je je doseringen weer bij tot je een stabiel verbruik heb. Daarna stuur je een Triton test weg en vervolg je je weg vanuit daar.

Zoek even op Google of op fb naar de handleiding alles staat Hierin ook uitgelegd.
 
Zijn er alternatieven? Ik draai al een tijd op triton en ben er niet zo tevreden van. Calcium en magnesium zijn wel stabiel maar KH krijg ik niet in balance
 
Ati heeft een methode met 2 flessen.
Anders kom je op balling, DRS, etc.

Maar als enkel je KH het probleem is, kun je deze ook handmatig of met een 5e doseerpomp blijven sturen.

Doe ik zelf ook.
Heb triton op de ca en mg stabiel en stuur met een 5e pomp de KH op de gewenste waarde.
 
Laatst bewerkt:
Ari heeft een methode met 2 flessen.
Anders kom je op balling, dat, etc.

Maar als enkel je KH het probleem is, kun je deze ook handmatig of met een 5e doseerpomp blijven sturen.

Doe ik zelf ook.
Heb triton op de ca en mg stabiel en stuur met een 5e pomp de KH op de gewenste waarde.
Vreemd ik draai al een tijdje op Triton en moet alleen de ca aanvullen ,
Als deze set op is ga ik toch eens de twee flessen proberen hou ik tevens twee kanalen over voor iets anders
 
Vreemd ik draai al een tijdje op Triton en moet alleen de ca aanvullen
Draai je met een KH van 7 of 8?
Hier op 7

Mogelijk daardoor meer kans op verzuring en snellere daling van de KH t.o.v. de ca en mg?
 
Laatst bewerkt:
Ik draai op 8. Heb voornamelijk buttons, en een 3tal calciumverbruikers. Calcium en mg zijn stabiel.
Ik ga nog wat afwachten, maar ik zit al op 9x1ml per dag voor de kh
 
Draai je met een KH van 7 of 8?
Hier op 7

Mogelijk daardoor meer kans op verzuring en snellere daling van de KH TOV de ca en mg?
Zit
Er tussen in gemiddeld op 8
 
Zit
Er tussen in gemiddeld op 8
Zo ik begrepen heb, is dit geen probleem.
Echter blijf ik mij afvragen waarom bijna iedereen die Triton gebruikt zijn Kh 1 Kh hoger instelt dan dat Triton adviseert? (Voor Core-7 althans)
 
Benaming van de ATI? niet de essentials veronderstel ik?
Werk er niet mee, dus even opgezocht.
Essentials Pro (is de 2 fles uitvoering)

Hier op het forum een uitgebreid topic over te vinden:
 
Ik draai op 8. Heb voornamelijk buttons, en een 3tal calciumverbruikers. Calcium en mg zijn stabiel.
Ik ga nog wat afwachten, maar ik zit al op 9x1ml per dag voor de kh
Geen idee, maar zou het kunnen zijn dat je in verhouding van calcium verbruikers (skelet bouw) een verbruikers van Kh in je aquarium hebt? (bv verzuring door de vissen?)

Als dat zo is, zal een andere methode hetzelfde probleem geven.
Je kan dan wel besluiten om van de Kh vloeistoffen meer te doseren, maar mogelijk dat je dan uit de pas loopt met andere elementen.


Ken je deze handleiding
 
Geen idee, maar zou het kunnen zijn dat je in verhouding van calcium verbruikers (skelet bouw) een verbruikers van Kh in je aquarium hebt? (bv verzuring door de vissen?)

Als dat zo is, zal een andere methode hetzelfde probleem geven.
Je kan dan wel besluiten om van de Kh vloeistoffen meer te doseren, maar mogelijk dat je dan uit de pas loopt met andere elementen.


Ken je deze handleiding
Dank je voor de moeite, kan ik weer wat lezen :p Ik ben het idd nog wat aan het bijsturen met de kh apart. Het is wat geregel, maar moest ik er niet uitgebakken ga ik wel is kijken om over te schakelen naar iets anders.
 
Ik draai terug op triton na , ocean art reef elixer (regelrechte ramp), dan ati 2 flessen ( beter maar nog niet wat het moet zijn) terug triton en bak komt terug op niveau. Ik heb fles 3a en 3b wel samengevoegd en alles verdund 1 op 4 om de fout in doseerpomp eventueel te verkleinen.
 
Ik ben momenteel met ati 2 flessen bezig. Moet zeggen dat alles goed groeit en openstaat, maar toch een koraaltje verloren. 2 koppige euphylia waar 1 van afgestorven is....terwijl de waardes ok zijn. Vd rest slaat het goed aan hier. Doe je nog waterwissels?
 
Bovenaan