Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reefer 170 afdekken

jessicapilon

ZeewaterForum gebruiker
Is het een probleem om op de open Reefer een plaat plexiglas te maken en dan rondom een opening van zo n 1 cm ruimte open te houden voor de ventilatie? kan dat en wat zijn anders de risico s hiervan?
de reden is dat we graag wat visjes willen aanschaffen die kunnen springen en dan moet er wel iets op de bak.
 
Klopt alleen ben ik wat minder handig en ik dacht met een plaat ook wat verdamping tegen te gaan.

Ik zou toch voor een zogenaamd tankcover kiezen.
Op maat maken is zeker niet lastig. Ik ben ook niet de handigste, maar het is me toch gelukt zonder problemen.

Bovendien een plaat op je aquarium is alleen maar lastig. De plaat hangt altijd vol condensdruppels en houdt licht tegen.
Dit zou ik zeker niet doen!
 
En niet vergeten bijna geen gasuitwisseling als er een Plexi plaat opligt.

En zoals al eerder aangegeven hangt vol condens, die loopt ergens af waar je het niet wilt bij wegnemen, en saltcreep.

Een roostertje in elkaar prutsen kan de meest "Onhandige" Harry of Hariette......................

Denk zelfs dat er pakketjes zijn voor een Reefer van RedSea!?
 
En niet vergeten bijna geen gasuitwisseling als er een Plexi plaat opligt.

En zoals al eerder aangegeven hangt vol condens, die loopt ergens af waar je het niet wilt bij wegnemen, en saltcreep.

Een roostertje in elkaar prutsen kan de meest "Onhandige" Harry of Hariette......................

Denk zelfs dat er pakketjes zijn voor een Reefer van RedSea!?

Ja er zijn setjes te koop hier maar dan betaal je voor de kleinste van 60x60 al snel 45 euro. Misschien dat er iemsnd nog een goedkoop adresje weet hiervoor:)
 
Ja er zijn setjes te koop hier maar dan betaal je voor de kleinste van 60x60 al snel 45 euro. Misschien dat er iemsnd nog een goedkoop adresje weet hiervoor:)


Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar net zo duur als een mooie koraalvis. Dus zo'n net betaalt zich snel terug. Ik spreek uit ervaring.
 
Bovenaan