Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Thuis labo

coone

Fish-lover
Zie regelmatig zo van die thuis labo’s passeren (elektronische watertesters)
Vermits deze toch n centje kosten, wil ik mij er graag eerst goed over informeren.

Dus welke zijn de aan- & afraders (gebruiksgemak, correctheid,....)?
 
Troptronic kan ik aanbevelen, maar kost ook wat, dat is minder maar wel kwaliteit.

gr. Marcel
 
Troptronic kan ik aanbevelen, maar kost ook wat, dat is minder maar wel kwaliteit.

gr. Marcel

Als ik deze eens rap Google, kan ik daar niet meer mee meten dan met mijn profilux? Of bestaan er uitgebreidere versies?

Zoek echt iets om ook calcium, strontium, nitraat, kalium & dergelijke te meten (alle belangrijke elementen dus [emoji3])
 
Kwam zaterdag in een live verslag van Reefapalooza deze tegen!

https://youtu.be/wm_7yB_h_zQ

Vanaf 8:08 wordt er uitleg gegeven over de Reef Bot. Wellicht interessant in dit topic.

Op www.reefkinetics.com is nog meer over deze machine te vinden.
 
bedoel je zoiets als deze, hanna HI83303?[h=1]Heb er geen ervaring mee maar zat er vanmiddag toevallig naar te kijken.[/h]
 
bedoel je zoiets als deze, hanna HI83303?[h=1]Heb er geen ervaring mee maar zat er vanmiddag toevallig naar te kijken.[/h]

Uhu, idd zoiets zoek ik

Zal reden zeggen.
Ben licht kleurenblind & na verschillende operaties aan mijn ogen is mijn zicht dichtbij niet 100% meer. Hierdoor is het moeilijker voor mij om de correcte resultaten v de standaard testjes te bepalen
 
Uhu, idd zoiets zoek ik

Zal reden zeggen.
Ben licht kleurenblind & na verschillende operaties aan mijn ogen is mijn zicht dichtbij niet 100% meer. Hierdoor is het moeilijker voor mij om de correcte resultaten v de standaard testjes te bepalen
Hey

Ik lees net dat je problemen hebt met de kleuren van uw testjes.
Heb een hele tijd geleden meegewerkt aan een app. (Aquarium note) in deze app zit een tool die voor jou de kleur indentificeert.
Als je naar "gereedschap" gaat in de app. Dan naar "kleuren" krijg je een venster.
Je zet a op de lichtste kleur en c op de donkerste kleur. En b op uw staalwater en de app zegt u welke kleurschakeringen overeenkomt met een pijltje.
Mischien heb je hier iets aan.
6d1ee8e8754f9d77871b2c418dfeb4a0.jpg


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 
Hey

Ik lees net dat je problemen hebt met de kleuren van uw testjes.
Heb een hele tijd geleden meegewerkt aan een app. (Aquarium note) in deze app zit een tool die voor jou de kleur indentificeert.
Als je naar "gereedschap" gaat in de app. Dan naar "kleuren" krijg je een venster.
Je zet a op de lichtste kleur en c op de donkerste kleur. En b op uw staalwater en de app zegt u welke kleurschakeringen overeenkomt met een pijltje.
Mischien heb je hier iets aan.
6d1ee8e8754f9d77871b2c418dfeb4a0.jpg


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Deze app gebruik ik nu al een hele tijd, en vind ik echt heerlijk! Zeer veel dank voor het ontwikkelen!

OT: is de iDip misschien iets?
 
Hey

Ik lees net dat je problemen hebt met de kleuren van uw testjes.
Heb een hele tijd geleden meegewerkt aan een app. (Aquarium note) in deze app zit een tool die voor jou de kleur indentificeert.
Als je naar "gereedschap" gaat in de app. Dan naar "kleuren" krijg je een venster.
Je zet a op de lichtste kleur en c op de donkerste kleur. En b op uw staalwater en de app zegt u welke kleurschakeringen overeenkomt met een pijltje.
Mischien heb je hier iets aan.

Ook beschikbaar op app store? Kan m niet zo direct vinden
 
Iemand ervaring met de exact m10 fotometer?
 
Deze app gebruik ik nu al een hele tijd, en vind ik echt heerlijk! Zeer veel dank voor het ontwikkelen!

OT: is de iDip misschien iets?

Zie dat die exact vd zelfde leverancier is als vd idip
 
Bovenaan