Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke opvoerpomp kan ik het best kopen voor rsr250

Clooney

ZeewaterForum lid
Voor mijn nieuwe red sea reef 250 heb ik een opvoerpomp nodig.
Er is mij een eheim compact 3000 geadviseerd vanwege zijn betrouwbaarheid, maar deze eheim heeft een verbruik van 60 watt, ik vind dit behoorlijk veel en zou graag een energie zuinigere pomp hebben, kan iemand mij vertellen welke pomp betrouwbaar, stil en zuinig is?
 
De sicce syncra 3.0 zijn goeie pompen maar nog steeds 45w..
 
Betrouwbare pompen zijn zeker de pompen van Royal exclusiv, de zogenaamde Red Dragons. Een pomp voor dit aquarium zal waarschijnlijk de mini red dragon 2,5 of 3,5 zijn die respectievelijk 38 en 48 watt verbruiken.

Zelf heb ik de mini gebruikt op mijn oude aquarium en daar was ik meer dan tevreden over. Daarna heb ik nog vele van hun opvoerpompen (zowel red dragons als de nieuwe RD speedy3) van Royal in de bakken gehad. Zijn naast de betrouwbaarste ook de meest stille pompen op de markt.

Ik zag dat Youri op dit forum zijn aquarium aanbood. Er zat een mini red dragon bij die u wellicht kunt overnemen als hij zijn aqua niet als geheel kan verkopen.

Groet, Bas
 
Ik kan het niet vergelijken met andere pompen, want ik heb nooit enige reden gehad om deze te vervangen, maar ik gebruik (2) aqua medic dc runner 3.1, en daar is inmiddels een nieuwere versie van uit de dc runner 3.2. (en de 5.2 voor nog groter)
maar die zijn regelbaar, als je een stapje groter koopt dan je nodig hebt, en dan het ding op half vermogen zet, dan kost wat ruimte, maar zijn ze wel stil en zuinig :)
Ik heb twee 3.1 staan, die beiden op 50% en die gebruiken dan 10 watt per stuk ongeveer.
 
heb zelf ook red sea 250 en heb
Jebao/Jecod DCS-4000 opvoerpomp met controller
. Bevalt prima en is zuinig en stil. En voor die prijs .............. maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur
:biggrin:
 
Laatst bewerkt:
Hmm wat bedoelen jullie met stil?
Ik heb de dcs 3000 en de am runner 3000 gehad en die waren zeker niet stil (turbine geluid) en de jecod ook niet betrouwbaar..(ging stuk na 8 maanden)
Misschien had ik pech maar ik heb vaak het idee dat de opvattingen van stil nogal uit een lopen..
De sicce pomp is zo stil dat een tunze stromingspomp en bm nac7 afschuimer het geluid overstemd.. en die zijn bijde erg stil..
Royal exclusief is uiteraard een goeie stille en betrouwbare pomp maar is 4x zo duur als een sicce..
 
Heb ongeveer zelfde bak van inhoud en heb een Jecod DCP5000.

Die draait op F039, moet niet op vol vermogen.

En die hoor je totaal niet.

Zoals al eerder is aangegeven, beter te zwaar en op half vermogen laten draaien.
 
Je hebt bij de dealer waar ik hem vandaan heb 2 jaar garantie, maar wil je op zeker dan een red dragon of een eheim. Maar als welke pomp dan ook stuk gaat ben je hem een tijdje kwijt, dus eigenlijk moet je een reserve hebben....
 
Ik kan het niet vergelijken met andere pompen, want ik heb nooit enige reden gehad om deze te vervangen, maar ik gebruik (2) aqua medic dc runner 3.1, en daar is inmiddels een nieuwere versie van uit de dc runner 3.2. (en de 5.2 voor nog groter)
maar die zijn regelbaar, als je een stapje groter koopt dan je nodig hebt, en dan het ding op half vermogen zet, dan kost wat ruimte, maar zijn ze wel stil en zuinig :)
Ik heb twee 3.1 staan, die beiden op 50% en die gebruiken dan 10 watt per stuk ongeveer.
Allemaal bedankt voor de adviezen.
Ik heb alle pompen op een rijtje gezet en gezien dat de nieuwe pompen van Aqua Medic heel energie zuinig zijn, de DC runner 3.2 verbruikt slechts 25 Watt.
Heeft er al iemand deze pomp draaien? Zijn de pompen van AM over het algemeen ook stil en betrouwbaar?
 
De x.2 versies zijn volgens mij net nieuw dus dan zullen er nog niet veel ervaringen zijn denk ik zo.
Misschien dat er mensen ervaringen hebben met de x.1 veries?
 
Heb ongeveer zelfde bak van inhoud en heb een Jecod DCP5000.

Die draait op F039, moet niet op vol vermogen.

En die hoor je totaal niet.

Zoals al eerder is aangegeven, beter te zwaar en op half vermogen laten draaien.
Hier ook 2x DCP5000; 1 als opvoerpomp (400l bak) en de ander voor de scrubber. De opvoer staat hier op 100% en die van de scrubber op 70% beide niet hoorbaar. Niet stil.. gewoon niet hoorbaar. Zeer tevreden over tot nu toe..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
De x.2 versies zijn volgens mij net nieuw dus dan zullen er nog niet veel ervaringen zijn denk ik zo.
Misschien dat er mensen ervaringen hebben met de x.1 veries?

Je hoort ze wel wat als je dr naast gaat zitten.
Maar aangezien bijvoorbeeld mijn fan het geluid overstemd hoor je hem niet.
 
Beste, ik heb nog een AM runner 5.0 DC op reserve liggen.
Als je deze op 50% laat draaien lijkt me dat prima en geven ze ook dat jagende geluid niet.
Stil is idd heel relatief. Bij mij draaide deze op 100% en heb deze omwille van het geluid vervangen door een RD Speedy 80w. Maat die kost idd 4x zoveel...
Voor 50,- mag je hem hebben. Omgeving Antwerpen Noord (Essen)
grts
 
Ik heb ook een Reefer 250 en had hier een Jebao DCS3000 inzitten, ik vond deze toch een irritant geluid maken en heb toen besloten om een Jebao DCP5000 aan te schaffen en deze op op 3/4 vermogen te laten draaien. Hij verbruikt nu 27Watt en wat hier onder al wordt gezegd, je hoort hem niet. Dus voor de prijs een echt een geweldige pomp.
 
Bovenaan