Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke soort krab is dit?

wlanssens

ZeewaterForum lid
Hallo,

Onze bak draait sinds 24 dec '17.

Toen we het levend steen in de bak plaatsten zat er een kleine zwarte krab in de doos. Ik had deze aan de bak toegevoegd op goed geluk.

We hebben de krab enkele maanden niet gezien maar de laatste week zien we haar regelmatig al is ze weg bij de minste beweging voor het aquarium.

Zoals jullie kunnen zien op de foto is het zeer moeilijk om een degelijke foto ervan te nemen.

De scharen zijn zwart met enkele witte strepen, de achterpoten zijn licht behaard.

Zou iemand van jullie toch kunnen zeggen welke deze is?

Alvast bedankt voor jullie expertise.
b7d9dd23bf5d1fac2460f6dfd7f8bf65.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Hallo,

Onze bak draait sinds 24 dec '17.

Toen we het levend steen in de bak plaatsten zat er een kleine zwarte krab in de doos. Ik had deze aan de bak toegevoegd op goed geluk.

We hebben de krab enkele maanden niet gezien maar de laatste week zien we haar regelmatig al is ze weg bij de minste beweging voor het aquarium.

Zoals jullie kunnen zien op de foto is het zeer moeilijk om een degelijke foto ervan te nemen.

De scharen zijn zwart met enkele witte strepen, de achterpoten zijn licht behaard.

Zou iemand van jullie toch kunnen zeggen welke deze is?

Alvast bedankt voor jullie expertise.
b7d9dd23bf5d1fac2460f6dfd7f8bf65.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mooie puntige scharen, ik vermoed geen lieverdje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Lijkt mij een zwarte mithrax krab te zijn.
Chlorodiella nigra
 
Ik heb vele jaren zo’n krab gehad. Naam is mij niet bekend.
Hield er een zeer schuwe levenswijze op na.
Zijn geen puntige, maar afgeplatte scharen. Doet geen vlieg kwaad, goede algeneter en opruimer.
 
Ik heb vele jaren zo’n krab gehad. Naam is mij niet bekend.
Hield er een zeer schuwe levenswijze op na.
Zijn geen puntige, maar afgeplatte scharen. Doet geen vlieg kwaad, goede algeneter en opruimer.
Dan zal ik t niet goed hebben gezien [emoji847]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Mogelijk een Actaeodes tomentosus. Aan de vorm van de scharen te zien in ieder geval een opportunistische algeneter.

Verstuurd vanaf mijn SM-T825 met Tapatalk
 
Bovenaan