Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red Sea nano max

avm

ZeewaterForum lid
Ik zal me allereerst eens voorstellen
ik ben Adje woonachtig in Teteringen en heb na lang zoeken mijn allereerste zeeaquarium aangeschaft.
Ik heb al reeds jaren ervaring met zoet water maar altijd met grote ogen gekeken naar een zeeaquarium.
naar lang wikken en wegen heb ik besloten om voor de Red Sea nano max te gaan.
ik vind dit de perfecte bal voor mij om mee te beginnen en het uiterlijk vind ik echt geweldig.
alleen ja nu komt het wat maakt de techniek een herrie zeg niet om te doen ik dacht het word wel wat minder of ik moet even wennen maar helaas het is niet te doen :)
dus vraag ik me af is er überhaupt iets aan te doen of kan ik beter een andere pomp en afschuimer kopen ?
en mochten jullie adviseren om een andere pomp of afschuimer kopen wat adviseren jullie mij ?
 
Hoi, ik heb ook een max nano waar beide pompen een enorme herrie maakten (een soort geratel). Dit kwam bij mij omdat bij beide pompen de schoepenraden heel veel ruimte hadden t.o.v. de as en magneetjes. Blijkbaar gaat dit als de pompen draaien dan rammelen. Ik beb dit zelf opgelost door een rubber o-ringetje (ca1x10mm) tussen de magneet en het schoepenrad te doen waardoor de speling weg was. Daarna was alles heel veel stiller.
 
Thanks voor de antwoorden maar je bedoelt met je link gooi er een tunze in of wat heb jij precies gedaan ?
het is niet dat hij bront ofzo het is meer enorm veel lucht want als ik mijn vinger op de lucht uitlaat houd is het lekker rustig dus ook wanneer ik de afschuimer uitzet dan hoor je echt niets.
Heb al veel geprobeerd inpakken ect dacht eerst dat Mischien mijn water niveau te laag was en hij daarom een soort van teveel lucht ofzo had (heb geen idee of dat kan maar toch) maar volgens de verkoper zou de opvoerpomp kamer tot 10cm vanaf de bovenkant bak stond de rest van de sumb gelijk goed stond en zo staat hij dus zal dit wel prima zijn.
maar het geluid is echt enorm aanwezig vandaar mijn twijfel over een andere afschuimer want dit kan ik echt niet continu aanhoren het is zo aanwezig dat je wanneer we boven zijn ik de afschuimer nog steeds hoor.
 
Hoi Avm,

Misschien raar om zo een link teposten zonder toelichting maar daar is het eigenlijk al besproken.

Ik ken jou geluid en vond het eigenlijk mee vallen als ik het lucht kraantje bijna dicht liet staan.
Eigenlijk draaide ik het maar een kwart open.
Na een aantal dagen vond ik het toch vervelend worden omdat het auarium in de zithoek staat en ik dus 1 tot 2 meter er vanaf zit.

Ik heb toen de orginale afschuimer er uitgehaald en een Tunze 9001 er ingezet.
deze heb ik aan het glasplaatje gezet. De boven kant (Zonder de beker) van de 9001 heb ik bijna gelijk met het glasplaatje.
Omdat nu het water niveau telaag is en het orginale bijvul bakje niet meer werkt heb ik het bakje weg gehaald.
voor het bij vullen gebruik ik een tunze nano bijvul systeem.

Voordelen : mega stil (ik kan nu de fan in de lamp horen ), en erg veel ruimte achterin waardoor alles veel toegankelijker is.
Nadeel : kost bij elkaar bijna 200 euro.

Gr.
 
Bedankt voor de toelichting wel jammer dat het bakje dan niet meer werkt is dat niet slecht voor het opvoerpompje dan dat het water lager staat ?
en hoor je nu niet vallend water voorin de sumb ?
ik wil best een tunze aanschaffen als ik zeker weten van dat gebrom af ben natuurlijk want dit is gewoon niet te doen :)
naar kan het niet zijn dat de afschuimer nu op dit moment niet goed werkt omdat hij ook geen schuim in het bakje geeft ookal heb ik de lucht hellemaal open en het schuifje hellemaal naar boven ?
 
En heb je trouwens die grote zwarte spins gebruikt die ze volgens het boekje om de opvoerpomp hebben gedaan want deze bromt toch ook wel bij mij
 
Vandaag maar de tunze besteld krijg hem niet stil enige naar mijn zin en zie dat meerdere mensen dit probleem hebben en dit hebben opgelost met een tunze hopelijk ik dus ook Mocht de auto top-off niet meer werken kan ik er idd een osmolater inzetten maar eerst maar eens zien of hij nu wel stil gaat zijn.
 
Goed gedaan :)
Stil gaat hij nu zeker zijn en dus kan je gaan genieten
 
Toch nog wel even een vraagje heb jij dat pijpje gebruikt wat erbij zit de surface kit zoals hun het noemen ?
Hij is echt net binnen gekomen is idd aanzienlijk kleiner dan de orginele nu nog in elkaar zetten maar kwam dus dat pijpje tegen.
 
Dat pijpje kan je laten vervallen.
ik heb wel het aanzuig gedeelte onderaan gedraaid zo als in de handleiding staat beschreven.

Ben benieuwd of het bij jou fijn gaat werken.
Ik vind de 9001 perfect stil en erg makkelijk er uithalen en schoon maken.
Wel heb ik ook een tunze bijvul systeem er op gezet zodat het water niveau aan de achterkant teregelen is en het kletteren van het water minder is.

groetjes
 
Bovenaan