Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Occelaris polymnus saddleback

betonboerke

ZeewaterForum lid
Kan iemand mij wat uitleg geven over deze mooie clowns ? Worden die donker geboren en worden die dan oranje ? Of bestaan ze in 2 kleuren ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
1: Amphiprion is het geslacht van anemoonvissen waarbinnen de polymus en ocellaris verschillen soorten zijn.
2: Google is je vriend: Amphiprion polymnus De meeste foto's in gevangenschap betreft zwarte exemplaren, ongeacht leeftijd. In het wild zijn ze er blijkbaar ook in meer oranje/gele tinten zowel jong als volwassen.
3: Je ziet ze niet veel, dus zijn er ook maar weinig mensen die uit persoonlijke ervaring jouw vraag kunnen beantwoorden. Dan is het even geduld hebben of je krijgt van een of andere wijsneus een dergelijk antwoord als dit.
 
Alvast bedankt, ik zag ze inderdaad al in het klein in de zwarte variant maar ook al in de oranje variant, indien ze echt zwart blijven overweeg ik wel een koppeltje te nemen [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan