Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Top/water oppervlakte foto's

janci

ZeewaterForum lid
Wat gebruiken jullie voor het nemen van foto's van boven af?
Ik heb een digitale reflex camera.

Misschien kan iemand laten weten waar het volgende te vinden in Belgie of Nederland?

LG-new_xl_porthole_grande.jpeg
 
Ik gebruikte altijd een drijvend doorzichtig plastic bakje, mobiel erin op macro stand en foto nemen met een timer. Niet heel profi, maar kreeg best aardige foto's. :)
 
Onderwaterhuis om mijn Olympus PEN systeemcamera
 
Me 2!!😎
Zoals ze wel eens over die camera's zeggen. Het is met geen PEN te beschrijven:rolleyes:

Klopt helemaal!
Dus dan maar snel een voorbeeldje... :eek:
 

Bijlagen

  • P9261929.jpg
    P9261929.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 35
Hier een paar van mijn onderwater kiekjes van mijn kubus 60 toen der tijd.
P3260132.jpg
P3260120.jpg
P3260110.jpg
P3260131.jpg
P3260134.jpg

toen pas begonnen met fotograferen inmiddels ook al een paar andere gemaakt in real ocean life. maar nog niet op deze pc staan.
welke lens gebruik jij ow Erbe?
 
Mooi!

Ik gebruik wisselend de Olympus 60mm F2.8 macro en een 25mm F1.8.
Ik heb geen onderwater flitser en de lichtsterke 25mm is dan fantastisch voor non-macro foto's.

Voor extra licht gebruik ik mijn duiklamp (max 2000 lumen) die ik aan een arm op mn tray koppel. Niet optimaal, maar gets the job done. Moet nog sparen voor een flitser... ;-) Nu net een nieuw droogpak besteld, dus die flitser duurt nog even...
 
Zou er dan niemand zijn die foto's neemt met de dslr camera?
Ik bewerk graag de foto's een beetje om het blauwe licht weg te krijgen en to tonen wat er effectief te zien is met het blote oog.

Groeten
 
Bovenaan