Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

hallo, ook een beginnende beginneling

martijn365

ZeewaterForum lid
Hallo Iedereen,

Mijn naam is Martijn ten Have en ik woon in Emmen,Drenthe. Ik wil heel graag aan een zoutwater aquarium beginnen, maar omdat ik daar nog geen ervaring mee heb, hoop ik hier veel te leren. Ook heb ik vandaag de handleiding voor het zeeaquarium van Tanne Hoff gekregen, die ben ik aan het doorbladeren.

Maar ten eerste had ik een paar vraagjes:
- Zijn er hier mensen die in het noorden wonen (Drenthe, Groningen, Overijssel, Friesland) en waar ik misschien een kijkje zou kunnen nemen om me te orienteren?
- Zijn er hier in het noorden ook goede (zeewater)aquaria zaken waar ik aan spullen zou kunnen komen, hebben jullie misschien goede ervaringen met bepaalde winkels?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en als deze informatie al hier ergens op het forum staat en ik het nog niet tegen ben gekomen dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Martijn ten Have
 
Welkom, leuk dat je met zout water gaat beginnen! Wat heb je voor ogen?
 
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat voor soorten, daar ben ik ook nog niet in thuis. Maar ik zou graag een red sea reefer 250 of iets dergelijks willen en dan gaan voor een soort van rif aquarium. Maar daarom zou ik me graag eens willen orienteren bij andere hobbyisten en wat meer informatie op willen doen. Ik weet niet of dit daar precies de goede plek voor is?
 
Hallo leuk dat je met zeewater wil beginnen
de reefer is een prima bak.
Voor de winkeliers in de buurt zou je eens bij de sponsors kunnen kijken van dit forum.
ik denk dat je eerst moet gaan bedenken wat je precies wil en wat voor koralen en vissen je wil gaan plaatsen. Daar kan je heel goed de database voor gebruiken.
 
Is er niet misschien een lijst met 'beginnersdieren'? Ik ben nog niet zo thuis in de vissen en koralen en als ik in de database kijk en ik zie al die namen heb ik nog geen idee wie of wat het zijn.
Misschien is er op dit forum wel een topic daarover maar ik kan het niet vinden..
 
mijn naam is Sharon en woon in breda
ook ik wil graag spoedig gaan starten met een aquariums

iemand goede starter tips and tricks
wij willen graag een aquarium met koraal en vissen
 
Is er niet misschien een lijst met 'beginnersdieren'? Ik ben nog niet zo thuis in de vissen en koralen en als ik in de database kijk en ik zie al die namen heb ik nog geen idee wie of wat het zijn.
Misschien is er op dit forum wel een topic daarover maar ik kan het niet vinden..
Deels in mijn boekje, maar daar staat geen 'kant en klare' lijst in. Ik heb destijds die afweging gemaakt omdat de wensen qua bezetting heel smaakgebonden zijn. Wel worden er bepaalde soorten gesuggereerd en andere afgeraden.

mijn naam is Sharon en woon in breda
ook ik wil graag spoedig gaan starten met een aquariums

iemand goede starter tips and tricks
wij willen graag een aquarium met koraal en vissen
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater wilbegonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).
Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Deels in mijn boekje, maar daar staat geen 'kant en klare' lijst in. Ik heb destijds die afweging gemaakt omdat de wensen qua bezetting heel smaakgebonden zijn. Wel worden er bepaalde soorten gesuggereerd en andere afgeraden.


Welkom!

Leuk dat je met zoutwater wilbegonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).
Veel aquariumplezier gewenst :)
Hoi tanne.
Ik heb het boekje van de site besteld.
Hoe heet het boekje die je me als eerste optie gaf. Dan zal ik gaan kijken in de winkel in breda.
Super bedankt voor de info.

Groetjes Sharon

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Bovenaan