Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Uitslag Triton test vraag.

martijn1985

ZeewaterForum lid
Goedemorgen, ik heb een triton test op de bus gedaan en de uitslag hiervan gekregen.
Deze is als volgt, ik show enkel de uitslagen welke niet in het groen staan.
Het fosfaat was/is bekend, deze heb ik al heel ver naar beneden gekregen, gister gemeten 0,04.
Wie kan mij de rest uitleggen? Zijn dit allemaal sporenelementen?
Mijn methode is een wekelijkse waterwissel met Tropic Marine Pro Reef Salt.
Toch blijven deze dus blijkbaar achter.
In afwachting van jullie hulp,

Lithium
Lithium.jpg

Iodine
Iodine.jpg

Iron
Iron.jpg

Barium
Barium.jpg

Phosphate
Phosphate.jpg
 
Fosfaat heb je al aangepakt, dan blijven jodium, barium, lithium en ijzer over.

Jodium: gewoon aanvullen. Je kunt dat bijvoorbeeld met de jodium van Triton zelf doen, maar je kunt ook een ander product gebruiken waarvan je de concentratie kent. Vul geleidelijk aan over een periode van enkele dagen.

Barium: gebruik je veel droogvoer? Of fosfaatverwijderaar op ijzerbasis? Breng hier verandering in.

Lithium: geen probleem.

Ijzer: heb je enig idee waar dit vandaan kan komen? Fosfaatverwijderaar? Roest in of rond de bak? Lekke algenmagneet?

Fosfaat zou mij in dit lijstje de meeste zorgen baren, maar dat heb je al aangepakt. Handel kalm en doordacht, deze analyse is geen reden tot paniek.
 
Fosfaat heb je al aangepakt, dan blijven jodium, barium, lithium en ijzer over.

Jodium: gewoon aanvullen. Je kunt dat bijvoorbeeld met de jodium van Triton zelf doen, maar je kunt ook een ander product gebruiken waarvan je de concentratie kent. Vul geleidelijk aan over een periode van enkele dagen.

Barium: gebruik je veel droogvoer? Of fosfaatverwijderaar op ijzerbasis? Breng hier verandering in.
Ik gebruik om de dag droogvoer in vorm van korrels voor de garnalen, en een fosfaat verwijderaar, zie hier onder.
Hoe weet ik of deze op ijzerbasis is?

Lithium: geen probleem.

Ijzer: heb je enig idee waar dit vandaan kan komen? Fosfaatverwijderaar? Roest in of rond de bak? Lekke algenmagneet?
Ik gebruik een fosfaat verwijderaar van AquaCrown, kan dat hier aan liggen?

Fosfaat zou mij in dit lijstje de meeste zorgen baren, maar dat heb je al aangepakt. Handel kalm en doordacht, deze analyse is geen reden tot paniek.
 
Bovenaan