Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Identificatie koraaltjes

(gesloten account)

ZeewaterForum gebruiker
Wie kan mij helpen met het identificeren van de volgende koralen. En dan de exacte namen. Want van sommige weet ik dat het leders of zoa's zijn, maar niet precies welke soort precies. De koraaltjes zijn overgenomen van iemand die ging stoppen.

1.
1.jpg
2.
2.jpg
3.
3.jpg
4.
4.jpg
 

Bijlagen

  • 5.jpg
    5.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 30
Ze zijn allemaal te vinden in de database van dit forum behalve de eerste foto, dat is Sarcothelia edmondsoni (blauwe anthelia).
Succes! Laat maar weten wat je bevindingen zijn en waar of dat je er niet helemaal uitkomt.


P.S. wat betreft de blauwe anthelia. Dit spul gaat op den duur je gehele bak door groeien. Het kan sporen aanmaken en dan overal op je steen opduiken. Wanneer je het dan een keer zat bent is het niet meer weg te krijgen. Er zijn geen predatoren van bekend nog chemische middelen die het verwijderen. Dus houdt hier rekening mee. Ook al laat je het op een steen los van je rif groeien, dan nog zal het zich door sporenvorming door de gehele bak verspreiden.

Zie hier een foto van het resultaat in mijn vorige bak.
Rene%20Rotterdam007.jpg
 
Bovenaan