Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Echt zeewater toevoegen, risico?

MVW

Senior Forumlid
Is het nodig echt zeewater te behandelen, op een of andere manier, om te ontdoen van eventuele ziektekiemen?
Of is dat überhaupt niet mogelijk.
 
Ik heb geen ervaring met echt zeewater. Maar water uit de Noordzee is minder zout dan oceaanwater. Dus het lijkt me dat je zout moet toevoegen en uiteraard de temperatuur aanpassen van het natuurlijke zeewater.
Verder kan het water dan zo gebruikt worden.
 
Hier zijn al vele topics over geweest.
Je hebt voor en tegenstanders.

Ik persoonlijk werk alleen maar met natuurlijk water van Neeltje Jans. Haal het altijs een uur voor hoog water.

Je ziet dat de dieren er mooier van open staan na wissel, en ja als je pech hebt haal je ellende mee naar huis, maar heb dat nog nooit gehoord.

Het zout gehalte is iets lager zit meestal rond 1022. ik zout het bij naar 1024
 
Het enige "probleem" van natuurlijk zeewater is wat mij betreft hetzelfde probleem met alles wat voor een zeewater aquarium is, een liter moet om de een of andere reden 21 cent kosten.
Zelf gebruik ik zowel natuurlijk water als aangemaakt zeewater en dat gaat prima.
De dieren lijken hier echter wel blijer te zijn met de natuurlijke (echte) variant.
 
Ik ben ook voorstander van natuurlijk water.
Je kan het iets laten verdampen, dan klopt je zoutgehalte.

Osmose water met goede kwaliteit natuurlijk zout is ook niets mis mee.
Maar osmose van goede kwaliteit krijgen valt ook niet altijd mee ben ik helaas achter.
 
Het enige "probleem" van natuurlijk zeewater is wat mij betreft hetzelfde probleem met alles wat voor een zeewater aquarium is, een liter moet om de een of andere reden 21 cent kosten.
.
Om welke reden denk je?
 
Om welke reden denk je?

Zonder hier een hele discussie van te gaan maken is de enige reden die ik kan bedenken "Omdat het kan".
"Omdat het kan" is namelijk ook een prima reden om meteen iets bijna 30% duurder te maken nadat een concurrent failliet gaat.
 
Vanmorgen nog een paar honderd liter gehaald prima spul :)
Edje100 zorgd voor zeewater in limburg ;)
 
Bovenaan