Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bacterien

mobifix

Senior Forumlid
Wie heeft ervaringen met dit produkt ?
Volgens vele geen flap meer ect ect doet wonderen nu weet ik dat bacterien super belangrijk zijn ,dus even bij dibo gehaald ,stinkt als een riool maar na de opstart elke week 20 ml en hoppa,
Ben benieuwd of er nog iemand hier mee werkt .
 

Bijlagen

  • IMG_1424.jpg
    IMG_1424.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 102
Gebruik het al sinds de opstart van mijn bak, en wordt door velen gebruikt, volgens mij.
Ben met real reef rock opgestart en special blend om de bacterie cultuur op te starten, en voeg het nog steeds wekelijks toe om de bacteriecultuur op peil te houden.
Wonderproduct is dit zeker niet, gewoon bacteriën. Ik weet niet wat je er van verwacht?

Wie heeft ervaringen met dit produkt ?
Volgens vele geen flap meer ect ect doet wonderen nu weet ik dat bacterien super belangrijk zijn ,dus even bij dibo gehaald ,stinkt als een riool maar na de opstart elke week 20 ml en hoppa,
Ben benieuwd of er nog iemand hier mee werkt .
 
Geen flap gewoon een gezonde cultuur voor de dieren .:cool:
 
Elke toevoeging van verse bacteriestammen helpt om rode flap te verminderen dan wel te voorkomen.
Als een bak langer draait loopt naar mijn idee de diversiteit van de bacterie-cultuur terug en dat is te voorkomen door periodiek er een verse opstartcultuur in te brengen.

Ik ken dit merk niet maar dit soort producten worden steeds beter.

Succes Jan
 
Geen flap! Helaas bestaat zulk biologisch product niet.

Ik ben nu 3 jaar bezig met zeewater en nog flap tegengekomen in de hoofdbak . Ook niet in stromingsloze stukken .
Maar ik giet er wel dagelijks biologisch spul in in de vorm van phyto .
Enkel in sump wil het glas eens begroeien met flap . De rest van de inrichting daar dan weer niet .
 
Bovenaan