Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen

Jurjen van der Wal

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jurjen ben 52 en woon in het friese dorpje Scharnegoutum naast Sneek.
Ik heb pas geleden een bak gekocht welke ik nog moet ophalen. Het gaat om een bak van 160 x70 x 70 en zal mijn best doen om er wat moois van te maken. Ik ben zelf wel bekend met zoetwater aquaria, maar zee is nieuw voor mij.
Ik ben nu dus op zoek naar informatie wat mij zal helpen om deze hobby te doen slagen.
Ik zal dus lekker kalm aan met het opstarten beginnen en niets overhaasten en jullie zullen vast nog meer van mij horen en zien. Het boek van Tanne hoff is al meerdere keren gelezen 😀


Grt Jurjen
 
Succes en veel plezier met onze prachtige hobby.
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Mooie maat voor een eerste zeeaquarium. Hier kun je jaren mee vooruit!

Wat wil je gaan houden? Heb je foto's van je eerdere bakken?

Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Mooie maat voor een eerste zeeaquarium. Hier kun je jaren mee vooruit!

Wat wil je gaan houden? Heb je foto's van je eerdere bakken?

Veel aquariumplezier gewenst :)

Hallo Tanne,

Heb helaas geen foto's meer !! Deze zijn met een telefooncrach verloren gegaan.

Wat ik er precies in wil hebben weet ik nog niet.
Ben me eerst aan het focussen met de opstart.
Ik zal volgende week de bak ophalen,en dan eerst proefdraaien met zoetwater.
Als dat oke is , vul ik deze met zoutwater en levend steen. In de periode erna ga ik me verdiepen wat er allemaal in moet en kan.

Maar als er ideeën zijn ? Hoor ik ze graag.
 
Bovenaan