Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pseudanthias squamipinnis vs Pseudanthias evansi

MarjanH

it's a way of life...
Zit er een wezenlijk verschil in het houden van de squamipinnis t.o.v. evansi of zijn deze 2 soorten vergelijkbaar in care?
 
Zit er een wezenlijk verschil in het houden van de squamipinnis t.o.v. evansi of zijn deze 2 soorten vergelijkbaar in care?

Squamipinnis is meer vergevingsgezind voor wat betreft de hoeveelheid en frequentie van het voeren. Ook zijn de paars/roze soorten over het algemeen gevoeliger voor het langzamerhand steeds fletser worden van kleur, ook bij goed gevulde lichamen.
 
Ik heb nu 4 squamipinnis rondzwemmen, waar 1 naar man is getransformeerd.
Is het te doen om hier een aantal evansi's bij te zetten 4 of 5, ivm onderlinge strijd?
Er word minimaal 2 keer per dag gevoerd.
 
Ook zijn de paars/roze soorten over het algemeen gevoeliger voor het langzamerhand steeds fletser worden van kleur, ook bij goed gevulde lichamen.

Voor degene die evansi's hebben rondzwemmen of er ervaring mee hebben.
Worden de kleuren idd fletser?
Ik koop ze natuurlijk om hun mooie kleuren en ik zie wel graag wat dezelfde vissen rondzwemmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 4 squamipinnis rondzwemmen, waar 1 naar man is getransformeerd.
Is het te doen om hier een aantal evansi's bij te zetten 4 of 5, ivm onderlinge strijd?
Er word minimaal 2 keer per dag gevoerd.
ik heb ook 4 squamipinnis heb er pas 3 bimaculatussen bij gezet gaat prima .
ik ben nog op zoek naar een derde soort
 
die Pseudanthias Bimaculatus kende ik niet echt.

Juist eens opgezocht, dat zijn ook wel mooie 👍.
 
ik heb evansi .s gehad zijn vorig jaar tijdens een stip aanval samen met alle vissen gesneuveld.
zijn iets lastiger dan de Bimaculatus
 
Sorry als ik dit topic vervuil Marjan.

Zijn er soorten die kwa verzorging gelijk zijn aan de Pseudanthias squamipinnis of is dit echt de makkelijkste soort?

 
de Pseudanthias squamipinnis is eigenlijk de simpelste soort kwa verzorging en overlevings kans…
doen niet moeilijk over wat je ze te eten voorzet en hebben aan een keer per dag voldoende ( al is meerdere keren altijd beter)
 
  • Like
Reactions: SKT
Sorry als ik dit topic vervuil Marjan.

Zijn er soorten die kwa verzorging gelijk zijn aan de Pseudanthias squamipinnis of is dit echt de makkelijkste soort?

Geen probleem, het topic is uit 2018 maar blijvend informatief 😉
 
Geen probleem, het topic is uit 2018 maar blijvend informatief 😉
Ik dacht beter in een bestaand topic verder te gaan, dan een nieuwe te starten. ;) :D
 
Bovenaan