Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Duiken Thailand

Mooneater

Thijs
Afgelopen 4 weken ben ik op vakantie geweest in Thailand. Hoewel het duiken niet zo mooi is in Thailand als in de Rode Zee waar wij normaal duiken, was het wel erg leuk om veel soorten uit de handel te herkennen. Ondanks het wat mindere zicht heb ik toch nog best mooie foto's weten te schieten. Bij de foto's heb ik vooral gefocused op de koralen.

De foto's zijn gemaakt met een Olympus TG-4, met onderwater behuizing, op de "underwater" stand (dan word er al een lichte rood correctie gemaakt). Thuis heb ik de kleurbalans van de foto's in photoshop soms nog wat bijgewerkt.

Veel kijkplezier!

Acropora millepora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora millepora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora millepora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora table by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora by Thijs Janzen, on Flickr

Acropora by Thijs Janzen, on Flickr
 
Mooi, brengt herinneringen bij me terug! Waar in Thailand heb je gedoken? Mooi land he?
 
Mooi, brengt herinneringen bij me terug! Waar in Thailand heb je gedoken? Mooi land he?

Thailand is fantastisch, en was ook heel erg leuk met de kleine, de Thai zijn echt dol op kleine kinderen. Uberhaupt waren we positief verrast hoe aardig iedereen was. We zijn gewend te reizen in Egypte & Latijns Amerika, en daar zijn de verkopers een stuk opdringeriger, en de mensen in het algemeen wat minder vriendelijk.

We hebben gedoken op Koh Pangan, bij Sail Rock (tussen Koh Pangan & Koh Tao), en op Koh Tao. Alles in de Golf van Thailand dus. De Andamanse Zee zijn we helaas maar kort geweest, en daardoor niet aan duiken toegekomen.



Wat overigens heel leuk was deze keer duiken was dat ik nu ook de verschillende koralen soorten 'ken' vanuit de aquaristiek. Uberhaupt had ik het idee dat er hier veel soorten voorkomen die in de winkel ook te vinden zijn, tov duiken in de Rode Zee (dit zal ook komen doordat er geen export is uit de Rode Zee). Erg leuk herkenningsfestijn!
 
Mooie fotos hoor. Goed gelukt. Ik heb zelf ook de Olympus tg4. Erg fijne camera. Je kunt met duiken ook handmatig de witbalans stellen. Erg handig funtie. Ik heb er wel wat lampen bij voor macro fotografie.
Thailand is idd erg vriendelijk land. Ook de regio van koh chang (tegen de grens van cambodja) is erg de moeite waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Thailand is idd erg vriendelijk land. Ook de regio van koh chang (tegen de grens van cambodja) is erg de moeite waard.
Helemaal mee eens. Hoewel ik het toen ik er was qua duiken vond tegenvallen: erg troebel water rondom Koh Chang. Ik was er in 2007 geloof ik.

Bevolking, cultuur, natuur, het eten... Een geweldig land, ik wil er graag weer eens naar toe.
 
Helemaal mee eens. Hoewel ik het toen ik er was qua duiken vond tegenvallen: erg troebel water rondom Koh Chang. Ik was er in 2007 geloof ik.

Bevolking, cultuur, natuur, het eten... Een geweldig land, ik wil er graag weer eens naar toe.
Rondom koh chang zelf is het water idd erg troebel. Zuidelijk van koh chang liggen de natuur reservaten waar het erg goed duiken is. Bv koh rang. Goed te bereiken vanuit Bang bao. Erg klein dorpje op een pier in het zuiden van het eiland. Na het duiken is het hier prima eten savonds.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Rondom koh chang zelf is het water idd erg troebel. Zuidelijk van koh chang liggen de natuur reservaten waar het erg goed duiken is. Bv koh rang. Goed te bereiken vanuit Bang bao. Erg klein dorpje op een pier in het zuiden van het eiland. Na het duiken is het hier prima eten savonds.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik weet niet of ik daar destijds niet van op de hoogte was... Goede tip voor een volgende trip in elk geval! :)
 
Mooie fotos hoor. Goed gelukt. Ik heb zelf ook de Olympus tg4. Erg fijne camera. Je kunt met duiken ook handmatig de witbalans stellen. Erg handig funtie. Ik heb er wel wat lampen bij voor macro fotografie.
Thailand is idd erg vriendelijk land. Ook de regio van koh chang (tegen de grens van cambodja) is erg de moeite waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik ben ook erg gecharmeerd van deze camera, vooral omdat hij zulke goede foto's maakt en toch heel compact is. Een spiegelreflex met flitsers maakt mooiere foto's, maar dan heb je meteen een gigantische uitrusting bij je. Deze camera kan je daarnaast ook rustig gebruiken voor de vakantiekiekjes :)

De witbalans onder water aanpassen heb ik nog niet geprobeerd, ik vind op mijn buoyancy letten, icm het 'doel' zoeken in het venster, icm je buddy in de gaten houden al moeilijk genoeg :p

Zuidelijker dan Ao Nang zijn we niet geweest, we reisden met een 8 maanden oude koter, en hebben gebieden met verhoogd Malaria risico vermeden (dus helaas geen jungle trekking). Goede reden om terug te gaan ;)
 
Babylon slakken waren hier een stuk goedkoper! (Visrestaurant, Hua Hin, Thailand)

Bekijk bijlage 487220
Ik heb ze in Taiwan ook gezien... Niet geprobeerd, jij wel?

Overigens heb ik overwogen dezelfde camera als jij te kopen. Op het moment dat ik hem wilde (april 2017) slecht leverbaar en uiteindelijk gekozen voor een Canon Powershot G7x Mark II. Net als jouw camera een grote chip en hij maakt veel betere foto's dan mijn vorige onderwateruitrusting. Wil je in de toekomst nog mooiere beelden maken, is een goede onderwaterlamp aan te raden. Zelf heb ik een Sealife Sea Dragon led-lamp gekocht. De kleuren spatten sindsdien van mijn onderwaterfoto's af :)
 
Ik heb ze in Taiwan ook gezien... Niet geprobeerd, jij wel?
Ik heb ze niet geprobeerd, wel een langoest, die was erg smakelijk. (afgezien van de babylon slakken, kon je daar ook degenkrabben eten overigens, heel bizar)

Overigens heb ik overwogen dezelfde camera als jij te kopen. Op het moment dat ik hem wilde (april 2017) slecht leverbaar en uiteindelijk gekozen voor een Canon Powershot G7x Mark II. Net als jouw camera een grote chip en hij maakt veel betere foto's dan mijn vorige onderwateruitrusting. Wil je in de toekomst nog mooiere beelden maken, is een goede onderwaterlamp aan te raden. Zelf heb ik een Sealife Sea Dragon led-lamp gekocht. De kleuren spatten sindsdien van mijn onderwaterfoto's af :)

Ik gebruik (soms) mijn torch om bij te lichten, maar vind lang niet altijd dat foto's beter worden van extra belichting. Hangt echt van de compositie af. Voor macro natuurlijk wel :) Zo is er altijd wel iets om te upgraden ;)
 
Ik gebruik (soms) mijn torch om bij te lichten, maar vind lang niet altijd dat foto's beter worden van extra belichting. Hangt echt van de compositie af. Voor macro natuurlijk wel :) Zo is er altijd wel iets om te upgraden ;)
Je zou het eens moeten proberen als je een lamp kunt lenen van iemand. De lichtbundel is veel wijder dan die van een torch. Alleen in de bovenste paar meter merk je minder verschil, daar is het al erg licht en heb je weinig last van het verdwijnen van een deel van het lichtspectrum.

Ik ben geen groot liefhebber van seafood, in Japan heb ik wel Fugu (kogelvis) gegeten, die giftige soort. Erg lekker en een bizarre ervaring.
 
Vette foto's. Ken je de dive+ app? Deze is speciaal voor onderwater foto's en video's. Deze corrigeert de kleur die door het water eigenlijk uit balans wordt gehaald. De app is geheel gratis. Eén nadeeltje je krijgt wel een logootje op je foto.

Hier een foto die ik vorige week met de gopro heb gemaakt op de Galápagos. Dan kun je het verschil zien. Misschien kan je er wat mee.
GOPR6442.JPG1545347796367358297672.jpg
 
Vette foto's. Ken je de dive+ app? Deze is speciaal voor onderwater foto's en video's. Deze corrigeert de kleur die door het water eigenlijk uit balans wordt gehaald. De app is geheel gratis. Eén nadeeltje je krijgt wel een logootje op je foto.

Hier een foto die ik vorige week met de gopro heb gemaakt op de Galápagos. Dan kun je het verschil zien. Misschien kan je er wat mee.
Bekijk bijlage 500394Bekijk bijlage 500395

Goeie tip, deze app ken ik nog niet, ik zal eens kijken dankjewel!

Gave foto van die rog ook!
 
Gave foto's zeg heel gaaf om te zien. Ben zelf ook in Egypte geweest maar nog niet in Thailand.
 
Gave foto's zeg heel gaaf om te zien. Ben zelf ook in Egypte geweest maar nog niet in Thailand.

Ik vond zelf duiken in Egypte stukken mooier dan duiken in Thailand, helderder water en mooiere koralen.
In Thailand zie je wel meer "typische" aquarium koralen, vooral omdat er uit de Rode Zee niet word geexporteerd natuurlijk :)
 
Heb mijn padi gehaald in Thailand, Khao Lak en gedoken op de Similan eilanden!
Als er 1 land is waar je me elke keer naar toe kan sturen is het Thailand! zucht........
 
Bovenaan