Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Voorstellen AquaMedic Blenny 80 uit Zeeland

AquaBout

ZeewaterForum lid
Goedemorgen dames en heren,

Graag stel ik mezelf aan jullie voor.
Mijn naam is Jelle Bout 29 Jaar uit Zeeland, en ik heb sinds 3 weken een Aqua Medic Blenny 80 in mijn woonkamer staan.
Ik heb nooit eerder een aquarium gehad. Mijn vader heeft altijd wel zoetwater gehouden, maar dit is andere koek.

Omdat ik een beetje een nerd ben met dingen uitzoeken wist ik eigenlijk al een hoop voordat ik een bak heb aangeschaft.
Veel youtube gekeken en de 'Praktische Handleiding voor het Zeeaquarium' gelezen van Tanne Hoff. En simpelweg gedaan wat daar in staat hoe je moet beginnen.

Gisteren is de clean up crew er in gegaan en heb ik mijn eerste koraal ever! en geloof het of niet maar mijn vrouw heeft ze voor me uitgezocht en aangeschaft als verlaat verjaardagscadeau ;)

De crew bestaat uit:

1 poetsgarnaal
1 bloedgarnaal
1 'zand' slak
1 'raam' slak
1 zee-egel
(heremiet komt later die waren uitverkocht)

En een klein stukje zwaar overpriced ster poliep (Pachyclavularia Briareum) omdat dit de beste beginnerskoraal bij uit'stek' blijkt te zijn.

Hieronder een impressie:
IMG-20180221-WA0001.jpgIMG-20180220-WA0036.jpg20180218_150402.jpg

Levend zand van de bahama's oolite, en levend natte steen uit de shop.
Ik maak zelf osmosewater, alleen nog geen zout water.

Op dit moment heb ik alleen een AI Prime HD led, returnpomp en een turboflotor evo 500 skimmer.
Maar ik wil nog een aantal dingen toevoegen:

- Auto top off (wss een Tunze osmolator) met een compact reservoir met een giga inhoud :') wat in het meubel past.
- Wavemaker pomp
- Mini refugium
- DSR dosering

En natuurlijk koralen en vissen.

Ik ben nog wel op zoek naar goedkope koraal stekjes (uiteraard) Tips zijn meer dan welkom!
Online koraal kopen wil ik ook best eens proberen.
 
Leuke introductie en het is te zien dat je je goed hebt ingelezen!

Online koralen kopen: ik raad je aan zelf te gaan kijken. Dat is leuker en leidt tot minder teleurstellingen.

Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Leuke introductie en het is te zien dat je je goed hebt ingelezen!

Online koralen kopen: ik raad je aan zelf te gaan kijken. Dat is leuker en leidt tot minder teleurstellingen.

Veel aquariumplezier gewenst :)

Bedankt! erg leuk u hier tegen te komen:)
Ja ze in het echt zien vind ik ook superleuk maar meestal is het ver weg.
 
Haha dat is grappig,ik kom ook uit Oud-Vossemeer dus dat is letterlijk om de hoek!

Rdaal en Breda zijn inderdaad goed aan te rijden maar de koralen zijn daar vrij prijzig.

Bedankt

Prijzen liggen vaak hoger bij een winkelier dan bij een particulier (lijkt me niet meer dan logisch).
Overigens zijn prijzen van koralen niet te vergelijken met de zoetwaterplanten. Dit sluit niet uit dat je kan blijven zoeken :eek:.
Naar mijn mening is het ook heel leuk om langs particuliere te gaan en daar praten over de hobby (en zo nu en dan daar mooi stekkie op te halen..)
 
Bovenaan