Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen

Tirroj

ZeewaterForum lid
[FONT=&quot]Hoi allemaal,

Mijn naam is Jorrit, 39, uit Breda.[/FONT]


[FONT=&quot]Jarenlang heb ik zoetwater aquaria gehouden. Na een periode aquariumloos te zijn geweest wil ik de hobby weer oppakken. [/FONT]

[FONT=&quot]Nu viel mijn oog op het zeewateraquarium. Ik ben wat aan het orienteren gegaan en moet zeggen dat de kriebels voor een zoutwater bak toenemen. [/FONT]

[FONT=&quot]Ik dacht schrijf me in op het forum om eens wat rond te neuzen en wellicht wat tips te mogen ontvangen hoe te beginnen en welke bakken goed zijn voor een start. [/FONT]

[FONT=&quot]Genoeg kennis nodig, dus ben benieuwd. [/FONT]

[FONT=&quot]Groet Jorrit[/FONT]
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Wat wil je gaan houden?

Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Wat wil je gaan houden?

Veel aquariumplezier gewenst :)

Hartelijk dank! Ik heb je boekje vandaag ontvangen via de post ;). Druk aan het lezen inmiddels

Wat ik wil gaan houden en in wat voor bak weet ik nog niet exact. Ik weet wel dat de charme, het virus me inmiddels te pakken heeft. Het zal een mix worden van lagere dieren ( koralen, leder en/ of steen (gaat dat samen?)) en vis. Ik ben nog echt een leek qua zoutwater, veel te leren dus. Maar dat komt goed. Ik wil het in ieder geval goed aanpakken. Dus benieuwd naar alle tips hier.
 
Welkom Jorrit! Veel lezen helpt goed (vooral dagboek zijn leerzaam), daarnaast zijn er diverse YouTube kanalen (BulkReefSupply bijvoorbeeld) met informatieve video's. En onthoudt er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden! Dat geldt zeker voor deze hobby, dus staar je niet blind op een aanpak. Ontwikkel een methode die past bij wat jij wilt houden en doe alles geleidelijk, dan moet het goed komen! Laatste tip, bezuinig niet op equipment.

Gr. Gerben
 
Welkom Jorrit! Veel lezen helpt goed (vooral dagboek zijn leerzaam), daarnaast zijn er diverse YouTube kanalen (BulkReefSupply bijvoorbeeld) met informatieve video's. En onthoudt er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden! Dat geldt zeker voor deze hobby, dus staar je niet blind op een aanpak. Ontwikkel een methode die past bij wat jij wilt houden en doe alles geleidelijk, dan moet het goed komen! Laatste tip, bezuinig niet op equipment.

Gr. Gerben

Dank je wel voor je welkom. Inderdaad goed om te lezen dat er veel mogelijk is. Ik ben druk met inlezen op equipment. Vooral op zoek naar de balans tussen prijs en kwaliteit. Er is zoveel te vinden aan materiaal. Echter mijn budget is niet oneindig dus ik zal weloverwogen keuzes moeten maken in techniek, wel met als doel dat het gewoon goed is.
 
van harte welkom,

Ik raad je aan om als eerste aankoop het boekje van Tanne Hoff aan te schaffen.
Ik ben zelf 5 weken in opstart en pak het boekje er erg vaak bij.
 
[FONT=&quot]Hoi allemaal,

Mijn naam is Jorrit, 39, uit Breda.

Jarenlang heb ik zoetwater aquaria gehouden. Na een periode aquariumloos te zijn geweest wil ik de hobby weer oppakken.

Nu viel mijn oog op het zeewateraquarium. Ik ben wat aan het orienteren gegaan en moet zeggen dat de kriebels voor een zoutwater bak toenemen.

Ik dacht schrijf me in op het forum om eens wat rond te neuzen en wellicht wat tips te mogen ontvangen hoe te beginnen en welke bakken goed zijn voor een start.

Genoeg kennis nodig, dus ben benieuwd.

Groet Jorrit[/FONT]
Back again!

inmiddels iets ouder 😉 en wegens persoonlijke omstandigheden nog niet kunnen beginnen aan een aquarium…

Hoop dat daar snel verandering in komt…
 
Bovenaan