Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rsm 250 jmb led verlichting.

Freeknaaistreek

ZeewaterForum lid
Ik ben recent begonnen met een Red Sea Max 250. Waarmee ik een beetje zoals iedereen een warmte probleem heb. Nu zit ik te kijken om er 4x 90 cm JMB led balken erin te bouwen.

Maar nou is mijn vraag hoe denken jullie daar over? Een vriend van mij die zegt dat ik toch weer terug ga vallen op t5 of dat ik dan uiteindelijk naar een combinatie ervan.

Denken jullie dat ik met deze set genoeg heb om SPS en LPS te kunnen onderhouden met ter tijd.
 
Op mijn vorige bak had ik in eerste instantie 4 x JMB erop liggen, heb er dan nog een 5de volledig blauwe bijgelegd maar was nog niet voldoende voor sps, toen ik pas er nog 4 x T5 bijstak schoten de sps uit hun startblokken + kleurweergave was perfect, enkel JMB was te geel-flets van kleur.
 
Op mijn vorige bak had ik in eerste instantie 4 x JMB erop liggen, heb er dan nog een 5de volledig blauwe bijgelegd maar was nog niet voldoende voor sps, toen ik pas er nog 4 x T5 bijstak schoten de sps uit hun startblokken + kleurweergave was perfect, enkel JMB was te geel-flets van kleur.

Hoe lang was het geleden dat u die bak had?
En is dat ook de reden dat u nu weer t5 gebruikt ?
 
Hoe lang was het geleden dat u die bak had?
En is dat ook de reden dat u nu weer t5 gebruikt ?

2015

Yes nu T5 en Pulzar, alles ingewerkt in een lichtkap.

Momenteel nog enkel T5 2 x Blue + en 2 x Coral +
12 uur totaal waarvan 7 uur alles samen.

Nog maar net opgestart maar de stekken doen het er super onder.
Poliepen kunnen niet verder open dan scheuren ze :p

Als eenmaal de koralen gaan groeien gaan de 4 x T5 net te weinig zijn dan is de versterking van de 1 x Pulzar HO.
Ook voor de "Disco" kleurtjes :cool:

Deze combi afgekeken van Marc Pardon :)
 
Het zijn idd een van de weinige die je gemakkelijk onder een kap kan verwerken.
Alleen hier komt ook nog een berg warmte vanaf.
Ik heb het enkele maanden gebruikt toen ik de bak overkocht maar al snel t5 dr boven gehangen.

Nu net een sunpower geinstaleerd:) veeeel beter.
Maar kan je geen fans dr in zetten of in je onderkast een koeler plaatsen?
 
Probeer anders eens de led tl buizen van Aquarium Systems.
Komen in wit (18.000 Kelvin) en Actinic Blue.
Passen perfect in je huidige T5 armatuur dus je hoeft geen ingrijpende verbouwing te doen.
Buizen kosten rond de €50,- p/stuk, voordeel is dat je kunt combineren met T5.

Succes!
 
Probeer anders eens de led tl buizen van Aquarium Systems.
Komen in wit (18.000 Kelvin) en Actinic Blue.
Passen perfect in je huidige T5 armatuur dus je hoeft geen ingrijpende verbouwing te doen.
Buizen kosten rond de €50,- p/stuk, voordeel is dat je kunt combineren met T5.

Succes!

Alleen ok nou led en t5 zo vlak op elkaar te zetten lijkt me niet bepaald goed voor de leds. Aangezien die niet echt warm mogen worden want dat zal ten koste gaan van je levensduur.
 
Bovenaan