Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

koudwater aquaria ontwerp

eamonn

ZeewaterForum lid
aquaria.jpg

Hallo allemaal,



Ik ben een beetje een novice met koudwater aqauria maar ik wil graag iets heel specifieks opstarten en ben benieuwd wat jullie denken hierover?


Mijn plan is om een systeem van drie bakken naast elkaar te zetten (zie foto).


Hier wil ik vervolgens oesterbed in doen met Paarse kokerworm (Bispira polyomma), Zonneroos (Cereus pedunculatus) en Doorschijnende zakpijp (Ciona intestinalis).


Ik wil hier twee maanden over doen om op te starten en werkend te maken.


Denken jullie dat dit kan lukken?


Groeten!


Eamonn

 
prima ontwerp wat mij betreft. ik zie het idee wel in. mag ik wel vragen waarom je dit op deze manier wilt. en waar ga je hem neer zetten.

denk wel nu de zomer er aan komt voor je dit draaiend hebt zijn de temperaturen te hoog als je zonder koeler wilt draaien. groot oppervlakte en weinig netto liters zorgen ervoor dat zelfs binnen deze opzet snel in temperatuur varieert. je zou het aan de kenners moeten vragen tot welke temp jou dieren kunnen.

succes met bouwen
 
Paarse kokerworm en doorschijnende zakpijp zijn beide soorten die voedsel uit het water filteren, er moet dus voldoende in suspensie zijn. Gaat dat lukken met deze opbouw?
Paarse kokerworm is in elk geval verder prima te houden en erg mooi. Met doorschijnende zakpijp heb ik geen ervaring.

Zonneroos heeft symbiotische algen maar kan ook prima in het donker groeien (je vindt soms vrijwel witte dieren op donkere plekken in de OS). Deze soort plant zich wel vlot voort en kan zich snel verspreiden.
 
Bovenaan