Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sera led’s

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Wie kan mij vertellen of deze lampen goed zijn voor een bak met diverse koralen?

het gaat om 2x marine blue en 1x cooldaylight.
96D6B3C6-0A65-484D-872E-E2022978E608.jpg3CE8A2B4-ED00-4EFB-94C7-43E97ED8AD2E.jpg
 
hallo Dennis,

Daar valt geen echt zinnig woord over te zeggen als er geen kleurenspectrumverdeling (in grafiekvorm) bij zit. Dus op welke golflengte er hoeveel licht uitgezonden wordt. Bovendien moet je wat meer vertellen over de maten van je bak want ze moeten ook geschikt zijn voor een redelijk egale lichtverdeling in je bak. Maar als je serieus wilt starten en niet teveel geld hebt, koop dan een goede tweedehands lamp in plaats van het door jou voorgelegde product.... Het kost je namelijk later veel geld aan koralen als je er te laat achter komt dat je licht je beperkende factor is. Succes!
 
hallo Dennis,

Daar valt geen echt zinnig woord over te zeggen als er geen kleurenspectrumverdeling (in grafiekvorm) bij zit. Dus op welke golflengte er hoeveel licht uitgezonden wordt. Bovendien moet je wat meer vertellen over de maten van je bak want ze moeten ook geschikt zijn voor een redelijk egale lichtverdeling in je bak. Maar als je serieus wilt starten en niet teveel geld hebt, koop dan een goede tweedehands lamp in plaats van het door jou voorgelegde product.... Het kost je namelijk later veel geld aan koralen als je er te laat achter komt dat je licht je beperkende factor is. Succes!


Ik heb onderstaande verlichting nu boven mijn huidige bak.zie foto bijlage.
Dat gaat aardig goed. Ik wil nu alleen een grotere bak(120x50x50) en vroeg me af of ze dan nog geschikt zijn.
Ik zie veel mensen met verlichting van 800-1000 euro etc dat vind ik zelf wel erg duur.
 

Bijlagen

  • 3E2C30F6-F2D8-4903-B92E-7345B545A4E6.jpg
    3E2C30F6-F2D8-4903-B92E-7345B545A4E6.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 27
Als je een goed functionerend zeeaquarium wilt hebben met koralen, mag je op verlichting nooit bezuinigen!
Ga je voornamelijk voor vissen is de verlichting minder belangrijk.
Dus als je niet te veel wilt of kunt investeren, ga dan op zoek naar een goede tweedehands verlichting, zoals al eerder werd geadviseerd.
Een rif aquarium kun je nu eenmaal niet half doen. Het is en blijft een dure hobby, helaas.
 
Bedankt voor de reacties.
Laat ik de vraag anders stellen:

Wie heeft er ervaring met deze verlichting? Zo ja, dan hoor ik graag welke ervaringen! 😀
 
Deze lampen hebben een veel te lage output voor zeewater.
Fish only is prima, een paar softkoralen misschien ook nog maar veel meer
moet je er niet van verwachten.
 
Deze lampen hebben een veel te lage output voor zeewater.
Fish only is prima, een paar softkoralen misschien ook nog maar veel meer
moet je er niet van verwachten.

mijn SPS koralen doen het goed onder deze lampen. (Sera marine blue 2x & superfish bright white 2x)
 
mijn SPS koralen doen het goed onder deze lampen. (Sera marine blue 2x & superfish bright white 2x)

Voor een stevige groei zijn de par waarden te laag.
Als je in de gelegenheid bent, doe dan eens een meting.
het kan wel, vooral omdat de superfish bright wel vrij krachtig zijn.
Maar de par waardes liggen veel lager als van de serieuze zeewater lampen.
 
Bovenaan