Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wie weet wat dit is?

tomkran

ZeewaterForum gebruiker
Beste forumleden,

Ik ben het hier op het forum al vaker tegen gekomen maar kan het nu natuurlijk weer niet meer vinden. Uitgerekend wanneer je het nodig hebt:rolleyes:. Dus is er iemand die mij kan vertellen wat dit is? En wat ik er eventueel aan kan doen?
IMG_1711.jpgIMG_1708.jpg
Ik ontdekte er vandaag 2.
1 op de vooruit en 1 op de zijkant.

Bij voorbaat dank
 
De bak draait nu 3 weken en er begint al wat alg te groeien.
Sinds gister is de HQI verlichting voor het eerst aangegaan.
Ik voer nu dagelijks met fytoplankton omdat ik een aardbeikoraal ontdekte. In een eerder topic dat ik plaatste las ik al dat dit niet echt de juiste voeding is voor dit koraal.
Maar even ter informatie vermeld ik het er bij.
 
Ok ik lees op het forum dat ze na verloop van tijd vanzelf verdwijnen en dat het onschadelijke algen eters zijn??? Dus hoef ik me nergens druk om te maken???
 
Ok ik lees op het forum dat ze na verloop van tijd vanzelf verdwijnen en dat het onschadelijke algen eters zijn??? Dus hoef ik me nergens druk om te maken???
Ben ik het niet mee eens. Wat je ziet zijn de vrij zwemmende larven die op zoek zijn naar een plekje om een kolonie te stichten. De meeste eindigen na verloop van tijd in de afschuimer, maar de poliep die deze larven vormt zit ook ergens op je steen en daar kan deze ze zich ook vermeerderen en een flinke kolonie vormen. Die poliepen netelen daarbij ook nog eens sterk. Zou dus kijken of je de moederpoliep kunt vinden en deze verwijderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ben ik het niet mee eens. Wat je ziet zijn de vrij zwemmende larven die op zoek zijn naar een plekje om een kolonie te stichten. De meeste eindigen na verloop van tijd in de afschuimer, maar de poliep die deze larven vormt zit ook ergens op je steen en daar kan deze ze zich ook vermeerderen en een flinke kolonie vormen. Die poliepen netelen daarbij ook nog eens sterk. Zou dus kijken of je de moederpoliep kunt vinden en deze verwijderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ok, dank je wel. Zal eens opzoek gaan naar de bron van al het kwaad;)
 
Je ziet ze in in iedere geval vaak tijdens de opstart!
Bij mij zijn ze ook vanzelf verdwenen, verder weet ik er weinig van!

Daar hoop ik natuurlijk ook op. Maar ik ga toch eens opzoek naar mama:biggrin:
 
Bovenaan