Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

uitbreiding verlichting , compacte uitvoering

erwin2

Senior Forumlid
Ik zou graag wat extra ideeen opdoen om mijn verlichting wat sfeervoller te maken .
Ik draai nu enkel op full HQI 1000W , voor de bak prima genoeg , maar ik begin wat de effecten van kleurweergave te missen die ik had met T5 , de kleuren van de koralen zijn goed , alleen zie je dat niet echt door de voorruit .
T5 is echter geen optie , want de HQI wil ik behouden , dit is mijn verwarming voor de bak .
T5 op de bak belemmert de HQI , heb ik geprobeerd .
Buiten dat wil ik de bak zoals het nu is vanboven , zoveel mogelijk open houden voor onderhoud , nu kan ik overal zo bij .
Nu zou ik 1 HQI per vak kunnen veranderen met een andere kleur , maar weet niet goed of dit effect gaat hebben .
Ik heb er nu 4x 14000K boven hangen .
Andere optie om er extra kessil's boven te hangen op de hoogte van de HQI .
Maar dan zou ik er 4 nodig hebben om een egale kleurmenging te krijgen .
Of zou 2 ook volstaan ?

Ik heb een foto bijgevoegd om een idee te hebben hoe het erboven hangt nu .
Iemand ideetjes ?

Alvast bedankt .
 

Bijlagen

  • ideen HQI.jpg
    ideen HQI.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 46
Je kunt ook T5 met reflectoren ophangen op dezelfde hoogte als je HQI lampen, dan heb je wel wat verlies maar wel een prima kleurweergave.
 
Bedankt voor je reactie , ik ga nog eens wat passen met 2x24 en 2x 39 voor en achter de HQI .
De voorste zouden dan wel met verstelbaar kabeltje moeten .
Zou je er dan enkel blauwe insteken ?
 
Ik ben zelf bezig met een T5 uitbreiding voor bij mijn Leds en heb 4 blauwe Ati buizen gekocht. Mocht dit te blauw zijn dan vervang ik twee buizen met Ati Coral Plus.
 
Met de T5 erboven ga ik het snel vervelend gaan ervaren . Gepast met 2x24W en 2X39W , dat wordt niks .
Ik ga eerst eens de voorste HQI rij vervangen met een hogere K temperatuur .

Iemand ervaring met de giesemanns megachrome crystal branders 17500K?
Dan kom ik meer in de kleuren van T5 volgens mij . Of zie ik dat verkeerd ?:confused:
 
Dan is DEZE een betere uitkomst, meer blauw, 20.000 K in combinatie met de 13.000 K welke een gele keur hebben.

gr. Marcel
 
Dan is DEZE een betere uitkomst, meer blauw, 20.000 K in combinatie met de 13.000 K welke een gele keur hebben.

gr. Marcel

Maar dat gaat wel heel blauw worden ?? De lampen springen per 2 aan .
Dan zou ik avonds enkel tegen een 20000K aankijken , dat wil ik ook niet , lijkt me geen realistische kleuren meer te geven .
Ik heb nu 14500 4x .
Ik ga toch de 17500 maar bestellen en eens zien of dat helpt .
 
Bovenaan