Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat voor alg is dit

joelleWx

Senior Forumlid
Sinds kort zit mijn hele achter wand onder met dit soort alg je krijgt het er alleen af met een scherp mesje welke vis kan ik het beste hiervoor inzetten ??

69f127d6527062251fc0233c0340826e.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou voorzichtig denken dat het kelp is. Maar kan er helemaal naast zitten.
 
Ik zou voorzichtig denken dat het kelp is. Maar kan er helemaal naast zitten.

Bedankt geen idee wat het is kan er ook niks over vinden haha wat zou ik er eventueel aan kunnen doen? En hoe ontstaat dit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit lijkt erg op de normale groene alg die bij iedereen (ook bij mij) op de ruiten groeit. Na één tot twee weken groei op mijn achterwand kan ik er ook zulke vellen van afschrapen. Na een vakantie komen bij mij ook zulke vellen ook van de overige ruiten... ;-)
Hoe hard deze alg groeit is sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht en voedingsstoffen (nitraat/fosfaat e.d.) in het water.
 
Dit lijkt erg op de normale groene alg die bij iedereen (ook bij mij) op de ruiten groeit. Na één tot twee weken groei op mijn achterwand kan ik er ook zulke vellen van afschrapen. Na een vakantie komen bij mij ook zulke vellen ook van de overige ruiten... ;-)
Hoe hard deze alg groeit is sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht en voedingsstoffen (nitraat/fosfaat e.d.) in het water.

Dit dacht ik zelf ook ik heb het alleen nog nooit zo erg mee gemaakt vandaar dat ik het ff navraag mijn nitraat zit nu op 5 en mijn fosfaat op 0.03 dit heeft hiervoor veel hoger gezeten vandaar dat het zeker zo is gaan groeien. Wie kan ik het beste hiervoor inzette ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Slakken: Turbo sp.; Tectus sp.; Vitta sp.; Lunella sp.; Nerita sp.; Astralium sp. etc etc
Vissen: blennies en borsteltanddoktorsvissen

Of gewoon de mensaangedreven-mechanische-ruitenkrabber. Geen dier houdt de ruit namelijk helemaal schoon, het proces wordt alleen vertraagt. Als je lang genoeg wacht begint er vanzelf kalkalg te groeien en wordt de achterwand helemaal wit/rose/rood. Als je dat niet wilt zul je altijd periodiek moeten blijven krabben.
 
Slakken: Turbo sp.; Tectus sp.; Vitta sp.; Lunella sp.; Nerita sp.; Astralium sp. etc etc
Vissen: blennies en borsteltanddoktorsvissen

Of gewoon de mensaangedreven-mechanische-ruitenkrabber. Geen dier houdt de ruit namelijk helemaal schoon, het proces wordt alleen vertraagt. Als je lang genoeg wacht begint er vanzelf kalkalg te groeien en wordt de achterwand helemaal wit/rose/rood. Als je dat niet wilt zul je altijd periodiek moeten blijven krabben.

Bedankt!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan