Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

even voorstellen dan maar.

Bentley2014

Zee Aquarium Verslaafde
goede middag allen.

ik en mijn vriendin zijn sinds korte tijd ook begonnen aan deze prachtige hobby

mijn aquarium is 200x60x60
en de sump 90x45x50
inhoud Gafzak eiwit afschuimer en verwarmings elementen.
ook een UV sterilizer aanwezig.
voor verlichting hebben we 4 x T8 30 watt

fotos komen nog.

Groetjes Ben en Kimberly
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)


Mooie setup om mee te beginnen!

Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkom Kimberly en Ben! De bak hebben jullie al dus beginnen jullie misschien gelijk een dagboek? Leuk toch!
Succes alvast! Groet, Lara
 
Ben en Kimberly, welkom in de zeewater wereld.
Lees jullie eerst eens goed in wat betreft de juiste techniek, en die is er wel hedendaags, als ik lees T8 4 x 30 watt op 2 meter,not done, daarom is dit forum om te helpen.

gr. Marcel
 
hoi allemaal ,ik heb nu 6 weken een zee aquarium,ik heb hem overgenomen van iemand anders met ongeveer 25 kilo levend steen.
ik heb er nog een groot reef rock bij gekocht van iemand anders.ik heb er gelijk 350 liter nieuw zoutwater in gedaan.
hij is 130cm bij 50 cm hoog en 50 cm diep.
er zit een afschuimer bij en 2 stromingspompen en een 3 delig sump en warmte element.
en natuurlijk een opvoerpomp.
ik heb er gelijk 4 nieuwe t5 lampen ingedaan van 54 wat
1 wit 2 blauw en een paars.
de lampen gaan aan en uit met een tijdschakelaar en branden ongeveer 12 uur.
het water heb ik 2 keer laten testen en er zitten nu 1 henkie 2 slakken en een heremietkreeft en 1 zee egel in.
als ik een foto kan uploden dan doe ik dat nog.
iemand tips dan hoor ik dat graag.
wil er wat koraal in doen.
 
hoi allemaal ,ik heb nu 6 weken een zee aquarium,ik heb hem overgenomen van iemand anders met ongeveer 25 kilo levend steen.
ik heb er nog een groot reef rock bij gekocht van iemand anders.ik heb er gelijk 350 liter nieuw zoutwater in gedaan.
hij is 130cm bij 50 cm hoog en 50 cm diep.
er zit een afschuimer bij en 2 stromingspompen en een 3 delig sump en warmte element.
en natuurlijk een opvoerpomp.
ik heb er gelijk 4 nieuwe t5 lampen ingedaan van 54 wat
1 wit 2 blauw en een paars.
de lampen gaan aan en uit met een tijdschakelaar en branden ongeveer 12 uur.
het water heb ik 2 keer laten testen en er zitten nu 1 henkie 2 slakken en een heremietkreeft en 1 zee egel in.
als ik een foto kan uploden dan doe ik dat nog.
iemand tips dan hoor ik dat graag.
wil er wat koraal in doen.
 

Bijlagen

  • aquarium.jpg
    aquarium.jpg
    65 KB · Weergaven: 8
Bovenaan