Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Is mijn garnaal zwanger?

danikels2012

ZeewaterForum lid
De titel zegt het al. Mijn poetsgarnaal heeft een bultje aan de rechter zijde. Iemand bekend met zwangerschap bij een garnaal?
95c3a3c147a313b36fbdf4638cad70d8.jpg
715044a8592b2f7e0b177ef8947abe78.jpg
 
Ik had onlangs ook eentje gekocht met iets soortgelijks, met n bult aan een zijde. Deze had problemen de bodem te bereiken, leek n soort luchtkamer, is langzaan kleiner gworden en maakt t goed.
 
Als een poetsgarnaal "zwanger" is zie je de eitjes duidelijk zitten tussen de zwempootjes onder de hele lengt van het achterlichaam.
Als de garnaal dan vervelt, komen de jonge garnaaltjes vrij. Vervolgens ontwikkelen zich weer nieuwe eitjes tot de volgende vervelling.

Als ik me niet vergis, worden alle poetsgarnalen als mannetjes geboren. Na verloop van tijd veranderen de mannetjes in een vrouwtje. Een vrouwtje hoeft dan maar een keer in haar leven door een mannetje bevrucht te worden om de rest van haar leven voor nakomelingen te zorgen.

De garnaal op de foto heeft iets anders. Dit zijn zeker geen eitjes. Maar wat het is, kan ik je helaas niet vertellen.
 
Als een poetsgarnaal "zwanger" is zie je de eitjes duidelijk zitten tussen de zwempootjes onder de hele lengt van het achterlichaam.
Als de garnaal dan vervelt, komen de jonge garnaaltjes vrij. Vervolgens ontwikkelen zich weer nieuwe eitjes tot de volgende vervelling.

Als ik me niet vergis, worden alle poetsgarnalen als mannetjes geboren. Na verloop van tijd veranderen de mannetjes in een vrouwtje. Een vrouwtje hoeft dan maar een keer in haar leven door een mannetje bevrucht te worden om de rest van haar leven voor nakomelingen te zorgen.

De garnaal op de foto heeft iets anders. Dit zijn zeker geen eitjes. Maar wat het is, kan ik je helaas niet vertellen.
Bedankt voor je duidelijke reactie. Ik blijf het monitoren!
 
Yup, dit is een isopod - had die van mij ook.
Is er uiteindelijk vanaf gevallen bij een vervelling, verder geen last van gehad
 
Bovenaan