Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke Bactoplus

Mrdutchfreak

ZeewaterForum lid
Goedemiddag, Ik lees veel goede verhalen over Bactoplus (ja voor de Koi vijvers) en heb ook een winkel gevonden die dit bij mij in de buurt heeft, nou zie ik echter dat er meerdere versies bestaan.

Voor de duidelijkheid het is voor het invoegen van nieuwe bacteriën na Mycosidol gebruik. Inbrengen van vers levend steen (en zelfs levend zand geprobeerd) heeft naar mijn idee alleen maar meer flap gebracht dan minder en zou daarom graag op een andere manier bacteriën toevoegen. Mochten jullie een beter idee hebben sta ik daar uiteraard ook voor open. Graag wel een winkel in NL moet het binnen 3 dagen hebben & enigszins betaalbaar want 60 euro voor een potje van 250 ml gaat me te ver. Vandaar ook mijn keus voor Bactoplus Gel. Mijn vraag is welke ik dan moet hebben

Ik twijfel tussen deze 2 eigenlijk:

Bactoplus Filter start Gel (ik naam aan dat het deze moet zijn)
Bactoplus Activator Gel (ik neem aan dat er weinig valt te activeren na Mycosidol dus vandaar de Filter Start)

Alvast bedankt!
 
Koop beter de marine bacto, die is super en “ontworpen voor zeewater”.

anders moet je de filterstart nemen.
 
Dank dan kies ik voor die! Gelijk maar een sterker Opvoerpompje er bij besteld.
 
Bovenaan