Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wesdijk

Mike1991

ZeewaterForum lid
Gisteren heb ik zeewater gehaald bij wesdijk zat er 10mg/l nitraat in[emoji35] ben ik vandaag terug gegaan naar wesdijk . Ik kwam binnen met een bakje water. En ik vertelde dat er 10 mg nitraat in het water zit.
Ze gingen meteen in de verdediging en gingen het testen met een gaar testje van de Jbl. De medewerker vertelde dat er weinig nitraat in zat.
Zelf test ik het met salifert.
Er werd verteld dat het geen goede test is.
Terwijl de halve wereld er mee meet. Ik heb het ook nog met referentievloeistof van DSR gemeten en kwam op het zelfde uit.
Hij vind het niet veel 10 mg/l.
maar mijn steenkoralen vinden het niet fijn zoals iedereen weet.toen zei hij ja het blijft een levend product,maar dan mag ik als consument wel vanuit gaan dat het goed is toch? Ben er helemaal klaar mee met deze zaak heb al meer dieren en koralen verloren uit die zaak[emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik begrijp je frustratie, zeker nav het antwoord.
Ik zou er redelijk blij van worden omdat ik dan geen no3 meer hoef toe te voegen.
 
Wesdijk is geen beste zaak voor zeewater.

De showbak wordt steeds opnieuw gevuld met nieuwe koralen zodat het er nog een beetje uit ziet. er loopt echt niemand met verstand van zeewater daar.

Ik mijd ze als de pest.
 
Haha, ja precies, scheelt weer een fles, op de doseerpomp, onder het aquarium.

Alhoewel 10 is ook niet zo veel en zal toch NO3 weer toegevoegd moeten worden. Tenminste bij mij dan.

Ik begrijp je frustratie, zeker nav het antwoord.
Ik zou er redelijk blij van worden omdat ik dan geen no3 meer hoef toe te voegen.
 
Gewoon naar Aquacompleet in Rotterdam gaan.
:)
:)

Helemaal mee eens, voor Arie en zijn mannen gaat geen zee te hoog. De service en kunde is ongekend.

Ik ga nooit op vakantie zonder dat mijn oppas hun nummer heeft. Als er wat aan de hand is wat niet door mijn oppas kan worden opgelost of als hij denkt dat het niet goed gaat wordt het door hun opgelost.
 
Heb je ondertussen al weer een reactie van ze gehad ? Gezien je het hier op t forum en iig ook op fb heb gezet?
 
Wesdijk is een huis-tuin-en-keuken aquarium zaak waar ze niet verder dan basis aquarium kennis komen.

Even wat voorbeelden wat ik er zoal gezien heb:

De showbak met Stendker discusvissen had kruisbesmetting
Alle Stendker discusvissen zitten te koud
Zowat alle Stendker discusvissen hebben een groei achterstand
Je mag geen bruissteen gebruiken in je aquarium want anders vervalt de garantie op je T5 armatuur....
Verkochten een rood staart meerval (kan +/- 1,5 mtr worden) aan een oude dame met een bakje van 100 liter

Aquarium planten zijn er wel altijd van prima kwaliteit.

Voor mij enkel een zaak waar je hardware moet kopen maar niet voor kennis of kunde heen moet gaan.
 
Bovenaan