Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Advies wierenlamp

Jan de bal

Senior Forumlid
Hebben jullie een advies voor een wierenlamp.
je ziet door de bomen het bos niet meer, zoveel keus.
heeft er iemand er een te koop misschien.
 
hallo Jan,

BRS geeft wel wat tips in hun video's op YouTube waar het gaat om refugiums. Kijk b.v. naar de Kessil lampen (H80 passieve koeling, 15 W), zeer goede opbrengst, maar het ligt er maar net aan wat je er aan wilt uitgeven.

Groet
 
Ik heb zelf de 90w spectrabox pro 5. Daar heb ik wel het fannetje van vervangen voor een stillere.
ik heb eerder zo’n 10 watt led ding van alibaba gehad, maar die deed niet zo heel veel.
Die kessil lampen lijken me geweldig, maar ze zijn in nederland nou niet heel makkelijk te krijgen. En de H80 is voor mij net wat te zwak denk ik, en vind ik, vrij prijzig voor het vermogen. En de H380 is denk ik voor mijn bak net te veel, en dat is nou net de enige in de reeks die niet regelbaar is.... Als een volgende versie dat wel is, lijkt me dat wel een hele mooie lamp.
 
Kessil is idd de beste tot nu toe.. je heb ook de zetlight E200 maar daar heb ik geen ervaringen over gelezen.. het lijkt me dat alle goeie groei lampen zouden moeten werken.. de lampen van kessil zijn ook gewoon te gebruiken voor planten.. aangezien de kessil h380 550e kost zou je ook een andere kwalitatieve groeilamp kunnen kopen waarvoor je geen invoerrechten betaal..

Ik heb sinds 5 dagen een simpele 50w ufo gr oeilamp hangen van 30e uit china..
Kan er helaas nog weinig over zeggen maar ik zie al groei.
Maar zoon Chinees ding zal nooit de zelfde groei per watt geven als een kessil of zo iets geks als een kind led unit :p
 
Bovenaan