Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gewoon even leuk om te laten zien , wat foto,s van mijn bakje

adrie

ZeewaterForum gebruiker
Het licht is nog niet helemaal vol aan dus de koralen staan nog lang niet allemaal goed uit.
Om 14,00 uur staat alles 100 procent open.
IMG_20180119_101842.jpgIMG_20180119_101859.jpgIMG_20180119_101906.jpgIMG_20180119_101911.jpgIMG_20180119_101929.jpg

ben er best blij mee.
Groetjes allemaal van adrie
 
Idd mooie stukken
Hoe is je bezetting verder het lijkt dat er niet veel rond zwemt
 
Beste mensen.
Leuk dat jullie mijn bakje ook leuk vinden.
Mijn bezetting is toch wel aardig hoor.
2 tegelvissen 3 pijpvisjes 1 gele dokter 1 koppeltje anemoon vissen
1 Henkie 1 Midas 2 torpedo vissen , 1kopeltje bloedgarnalen en dan nog div heremietjes en slakken en zandzeggende sterren.
Vinden jullie dit weinig voor een aquarium van 1,60 lang ?.
Zouden jullie meer vis hier in doen en zo ja welke zouden jullie er dan bij zetten.
Graag een reactie.
Groetjes Adrie
 
Sorry.
Was ook nog vergeten een rode koraal klimmer en een koppeltje pitvissen.
 
En visbezetting is geheel jouw eigen keus. De een houdt van veel vis en de ander van weinig.

Als je van een rustige bak houdt zou ik één vis willen voorstellen die er bij jou uitstekend bijpast en dat is de Rifwachter.
Heel rustig, heel sierlijk. Je moet hem wel klein kopen zodat hij goed aan vervangend voer went. Een groot gekocht exemplaar zou jonge poetsgarnalen als gewoon prooi kunnen zien.
Het lijkt wel of deze vis wat uit de mode is geraakt maar het (naar mijn smaak dan hé) is een van de mooiste zeevissen die zich ook goed laat houden. De mijne heeft ruim 25 jaar bij me "gewoond" en dat zonder enig probleem.

Gr Jan
 
Wat een prachtige bak zeg.......echt heel mooi. Vooral die rechter pilaar is geweldig.
 
Beste mensen.
Heel erg leuk jullie reacties.
Hij draait nu pas 1,5 jaar en ben er erg blij mee.
Draait ook lekker stabiel , en ververs zo iedere twee weken 10 procent water.
Doe balling light en voeg zo nu en dan wat extra toevoegingen bij.
Ben zelf nog steeds niet over het licht uit.
Overdag is het een combinatie van 70 procent wit en 30 procent blauw licht.
Vindt zelf blauwer licht mooier maar met 3 giesemann pulsar heb je te weinig opbrengst met alleen naar blauw licht.
De groei gaat prima moet de montipora heel veel snoeien en de buttons groeien ook prima.
Bedank voor de leuke reacties , voor mij een teken dat ik het goed doe.
Groetjes Adrie
 
Bovenaan