Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea Reefer 250 Arjen_D

arjen_D

Algemeen Moderator
Heey Luitjes,

Uiteindelijk toch maar besloten om een dagboekje bij te houden, heb sinds vorig jaar juli een Red Sea reefer 250 draaien.

Vanaf juli draai ik al op DSR-EZ, tot op heden tevreden hiermee! simpel en doeltreffend om je waardes een beetje op peil te houden.

20171028_122425_001.jpg20171003_142250.jpg20170925_163714.jpg20171228_201817.jpg20180106_133219.jpg
 
Heb een eheim opvoerpomp
Deltec schuimer
jebao doseerpomp met daarop de 4 flessen van DSR-EZ

qua verlichting:

2x 39 watt t5
2x 24 watt t5
en 1x 150 watt HQI

Stroming:

2x mp10 en een kleine tunze streamer, gebruik een 1000 lpu pompje als powerfilter

20171228_201817.jpg20180106_133219.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20180116-WA0002.jpg
    IMG-20180116-WA0002.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 98
De koraaltjes zien er gezond en mooi uit, mooi dat je weer een dagboek bij gaat houden.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi schoon zand. Doe je daar nog iets bijzonders mee? En ververs je ook nog water of kun je alles met DSR EZ onder controle houden?
 
mooi en kleurrijk bakje hoor Arjan!

op de een of andere manier vind ik de foto's echt rust uitstralen.

nog een klein vraagje: jij woont ook in het noorden, welke winkel(s) haal jij je spullen over het algemeen? (mag per PB als geen sponsors)
 
Mooi schoon zand. Doe je daar nog iets bijzonders mee? En ververs je ook nog water of kun je alles met DSR EZ onder controle houden?
Volgens mij zorgt de stroming daar voor gezien de gaten op sommige foto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Nou laat je niet misleiden, sinds de start kamp ik al met bruine algen aanslag op het zand, ben er nog steeds niet achter wat het is! het is ook enkel het zand! stenen zijn algenvrij en schoon!

Heb mijn silicaat filters al vervangen, over sillicarbon gefilterd, zand afgeheveld en schoongemaakt, nitraat en fosfaat meetbaar maken, niets lijkt tot nu toe te helpen.

Mijn laatste redmiddel is een flinke WW en nieuwzand erin
 
mooi en kleurrijk bakje hoor Arjan!

op de een of andere manier vind ik de foto's echt rust uitstralen.

nog een klein vraagje: jij woont ook in het noorden, welke winkel(s) haal jij je spullen over het algemeen? (mag per PB als geen sponsors)


Ik moet zeggen dat de winkel in de stad grote sprongen maakt! verder zoek ik ook naar hobbyisten die wat leuks hebben :)
 
De koraaltjes zien er gezond en mooi uit, mooi dat je weer een dagboek bij gaat houden.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


thanks, koralen etc doen het super! bijna alle koralen dan, sommige koralen vertonen weinig tot geen groei ( stylopora en groene sinularia ) terwijl de steen koralen echt goede groei vertonen!
 
thanks, koralen etc doen het super! bijna alle koralen dan, sommige koralen vertonen weinig tot geen groei ( stylopora en groene sinularia ) terwijl de steen koralen echt goede groei vertonen!

Herkenbaar :) in de tijden van mijn vorige zeewater aquaria groeide bijna alle steenkoralen erg goed terwijl mijn stukje kroepoek leder weinig tot geen groei vertoonde.
Helaas heb ik er nu nog niet veel instaan en moet ik alles weer opnieuw gaan halen/verzamelen.
Einde van de maand pas weer nieuwe stekjes en of een zandbodem.Vissen laat ik nu eventjes rusten en meer op evenwicht komen na de inbreng van de bodem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heey Luitjes,

Uiteindelijk toch maar besloten om een dagboekje bij te houden, heb sinds vorig jaar juli een Red Sea reefer 250 draaien.

Vanaf juli draai ik al op DSR-EZ, tot op heden tevreden hiermee! simpel en doeltreffend om je waardes een beetje op peil te houden.

Bekijk bijlage 485769Bekijk bijlage 485770Bekijk bijlage 485771Bekijk bijlage 485772Bekijk bijlage 485773

Heej maatje wat leuk dat je weer een dagboek hebt aangemaakt.Mooie foto`s en het ziet er leuk uit,blij je volgen Arjen!!

Mvg,

Martin.
 
Mooie bak zeg ... ik heb ook die bruine op de zand zitten, ik zuig het uit maar komt een paar dagen later weer terug.
Ik zelf wil ook een Reefer 170 of een Reefer 250, ben er nog niet uit [emoji1]
 
Mooie bak zeg ... ik heb ook die bruine op de zand zitten, ik zuig het uit maar komt een paar dagen later weer terug.
Ik zelf wil ook een Reefer 170 of een Reefer 250, ben er nog niet uit [emoji1]

Vroeg of laat wordt het wel minder ( hoop ik ) hahaha reefers zijn echt leuke bakjes! plug and play!
 
Mooie bak :eek:
Paars - Rood en Rose kleuren goed
Groen is prima maar kan nog intenser
Wat is je Ca en KH en No3?
Meet je toevallig ook FE?
 
Mooie bak :eek:
Paars - Rood en Rose kleuren goed
Groen is prima maar kan nog intenser
Wat is je Ca en KH en No3?
Meet je toevallig ook FE?

ca 450
kh rond de 8
po4 0,08
No3 5

meet niet de FE.

ik doe wel 1x in de X tijd een triton test opsturen, kwam ook niks schrikbarends uit, alleen wat verhoogde metalen
 
Hele mooie waardes, maar dat kun je ook terug zien in de bak, alles staat er zeer mooi en goed bij :p:eek:

Alleen de groene monti viel mij op dat deze nog intenser kan kleuren, maar dit hoeft uiteraard niet!
Als je dit toch zou willen dan kun je een klein beetje, maar wees voorzichtig, dagelijks FE toevoegen daar je andere waardes helemaal goed zijn.
 
Hele mooie waardes, maar dat kun je ook terug zien in de bak, alles staat er zeer mooi en goed bij :p:eek:

Alleen de groene monti viel mij op dat deze nog intenser kan kleuren, maar dit hoeft uiteraard niet!
Als je dit toch zou willen dan kun je een klein beetje, maar wees voorzichtig, dagelijks FE toevoegen daar je andere waardes helemaal goed zijn.

thanks voor de tip! ik ga pas beginnen met de kleuren als die ellendige bruine zooi weg is! voor dat ik alles door elkaar haal ;)
 
Bovenaan