Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gele zeilvin vs desjardini

Alex.

ZeewaterForum lid
Ik heb nu al twee keer een desjardini geprobeerd toe te voegen aan mijn vissenbestand maar elke keer mept mijn gele zeilvin deze in de hoek van het aqua. Laatste keer op advies van een winkelier twee dokters tegelijk gekocht, geeloog werd met rust gelaten maar desjardini(jonge vis) weer in de hoek gemept door gele zeilvin. Qua dokters heb ik ook nog een Picasso maar die laat alle nieuwe vissen met rust.
Ze hebben de ruimte bij mij, aqua is 180x60x60.

Bij vorige aqua ging het goed, gele zeilvin, Picasso, desjardini, en witborstdokter allemaal samen.

Zijn er meer mensen met deze ervaring of tips?

Hoor graag jullie mening.

Groet,
Alexander
 
Hoe lang blijven ze vechten?
Is het een kwestie van rangorde bepalen en dan is het "ok"?
of wordt de nieuweling net zo lang achterna gejaagt tot ie dood is?

qua bijplaatsen zijn veelgehoorde truckjes om het in de avondschemering te doen of om een of meerdere spigels bij te plaatsen.
als de gele rakker zich makkelijk uit laat vangen kun je ook overwegen om hem een poosje in de sump oid te houden zodat de nieuweling even zn plaats kan vinden. Voor alle trucks geld: soms werkt t, en soms niet.
 
Ik weet idd dat na het inbrengen van een nieuwe dokter er altijd even moet worden bepaald wie de baas is. Maar mijn ervaring is dat dat meestal een dag is en dat dan de pickorder is bepaald. Gele zeilvin draaft door:eek:
Gele zeilvin nog niet uitgevangen, zou inderdaad een idee kunnen zijn om hem een paar dagen naar de sump te verbannen.
 
Bovenaan