Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kh zout

joelleWx

Senior Forumlid
In welke zout zit de minste kh ??

Ik gebruik zelf instant ocean en mijn kh in de bak is 15.3. Ik heb het osmose water getest en daar kom ik uit op een kh van 8. Het ligt dus echt aan het zout. Ik heb hiervoor ook red sea pro gebruikt en hier zat ook heel veel kh in. Ik heb het water getest met salifert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Osmosewater is toch 0 kh!

Ofwel iets mis met testen of test waardeloos of osmosewater iets mis mee, maak je osmosewater zelf?
En zo ja hoe oud is membraam?
Toch juist aangesloten dat je osmosewater niet laat weglopen en afvalwater gebruikt?
 
Haha osmose met een kH van 8.. zeker weten dat je de goede uitstroom van het osmoseapparaat opvangt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Osmosewater is toch 0 kh!

Ofwel iets mis met testen of test waardeloos of osmosewater iets mis mee, maak je osmosewater zelf?
En zo ja hoe oud is membraam?
Toch juist aangesloten dat je osmosewater niet laat weglopen en afvalwater gebruikt?

Ik maak het water zelf met de Aqua medic easy line 90 deze is nieuw en nu 2 keer gebruikt. Aan de test ligt het niet heb het 2 x gemeten en kreeg 2x hetzelfde resultaat houdbaarheid is 2021. Hij is juist aangesloten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dan vrees ik dat ge osmosewater weg laat lopen en afvalwater gebruikt-test...................
 
Dan vrees ik dat ge osmosewater weg laat lopen en afvalwater gebruikt-test...................

Zo gebruik ik het

73965393f9444bb3dd416e55eb36897a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Restwater komt uit het kraantje en osmosewater uit de bovenste aansluiting op je foto. Verkeerd om dus!
 
Ik ga het restafval slangetje testen hoeveel kh hier in zit en anders ga ik morgen even een andere water test setje kopen ben benieuwd wat ik fout doe haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Even het andere slangetje getest kom ik op een kh uit van 9.3 misschien ligt het toch aan me test setje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zit toch een membraam enzo in?
Je weet nooit he!

Restwater stroomt snelst, osmose traagst!
 
Er zit toch een membraam enzo in?
Je weet nooit he!

Restwater stroomt snelst, osmose traagst!

Ja klopt osmose water gaat erg traag ik neem hem morgen mee naar de dierenwinkel waar ik hem vandaan heb bedankt in ieder geval


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Je mist een 4e fase. Zonder DI zullen je silicaten oplopen. Met een microsiemens meter (digitale ec meter) had je gelijk kunnen constateren dan je de verkeerde uitstroom gebruikt(kost een paar euro). Als het goed is heb je de uitstroom ook door laten lopen voor gebruik?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik draai al 15 jaar zonder ‘4de’ fase. Silicaat? Geen idee, maar de sponzen groeien prima[emoji6]
En?. zo zijn er ook die kraanwater gebruiken, sponzen doen t hier prima zonder afschuimer....

Verder voor de topic starter, zonder DI krijg je ongetwijfeld last van kiezelwier. Liever voorkomen dan genezen zou ik zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ben langs de dierenwinkel gegaan heb een nieuwe membraam gekregen kh getest is nu 0 ik wist nooit dat kh vanuit de osmose 0 moest zijn ( beginner ) gelukkig dat ik hier nu achter ben gekomen anders bleef ik mijn bak aanvullen met verkeerd osmose water haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
In welke zout zit de minste kh ??

....Ik heb het osmose water getest en daar kom ik uit op een kh van 8.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit klopt inderdaad niet. KH zou in goed osmosewater verwaarloosbaar moeten zijn, de meting slaat dan nergens op. Zou je osmosesysteem eens goed controleren.
 
Bovenaan