Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton test

seafish

Senior Forumlid
Hoi
heb men triton test teruggekregen en moet drastisch minderen met vlokkenvoer en pellets (groenvoer) maar ik heb 2 dokters wat moet ik ze dan als vervanging geven?:confused:
 
Met welke waardes heb je dan problemen ?
Plaats de uitslag eens .
Ik kieper al het mogelijke droogvoer in mijn bak voor mijn vissen (ook 5 dokters ) (zelfs uit hetgoedkopere zoetwaterschap) en veel noribladen , hier zie ik helemaal niets van in een hele reeks tritontesten .
 
Met welke waardes heb je dan problemen ?
Plaats de uitslag eens .
Ik kieper al het mogelijke droogvoer in mijn bak voor mijn vissen (ook 5 dokters ) (zelfs uit hetgoedkopere zoetwaterschap) en veel noribladen , hier zie ik helemaal niets van in een hele reeks tritontesten .
ik krijg het wel niet duidelijk
 

Bijlagen

  • IMG_4664.jpg
    IMG_4664.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 61
  • IMG_4663.jpg
    IMG_4663.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 49
  • IMG_4662.jpg
    IMG_4662.jpg
    39 KB · Weergaven: 51
  • IMG_4661.jpg
    IMG_4661.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 44
Gaat het enkel om de fosfaatwaarde ?
Die is wel redelijk hoog ja ;)
De rest lijkt me verder redelijk goed .
Hoe hoog is je nitraat ?
Dat fosfaat moet niet al te moeilijk te zijn om te dalen , ik ververs met zeewater met die waardes .
 
Laatst bewerkt:
Gaat het enkel om de fosfaatwaarde ?
Die is wel redelijk hoog ja ;)
De rest lijkt me verder redelijk goed .
Hoe hoog is je nitraat ?
Dat fosfaat moet niet al te moeilijk te zijn om te dalen , ik ververs met zeewater met die waardes .
Nitraat is 2 mg/l
heb wel een tijdje geleden een picasso doktervis verloren en die ligt ergens tussen de stenen(niet te vinden)
 
Kan je de stenen dan niet efkens lichten , bij een klein formaat zou ik er niet achter gaan zoeken , maar een grotere toch wel
Heb je nog bewoners die deze kunnen opeten ? Krabben , garnalen , hermieten .
 
Kan je de stenen dan niet efkens lichten , bij een klein formaat zou ik er niet achter gaan zoeken , maar een grotere toch wel
Heb je nog bewoners die deze kunnen opeten ? Krabben , garnalen , hermieten .
Aan opruimers geen gebrek maar er zal altijd wat blijven liggen.zal dan ook wel enkele weken een wissel doen met met zelfgemaakt zeewater en zien wat dat doet.heb ook al enkele maanden vertex biopellets draaien in een reactor maar ben daar toch niet zo tevreden over,nopox evenmin krijg ik steeds zo'n witte slijmlaag in de sump:rolleyes:
 
Het enige probleem is fosfaat dan zou ik die alleen aan pakken met rowa of soortgelijk product, werkt gericht en snel :biggrin:.
Denk er aan dat fosfaat gebufferd zit in je stenen.
Pallets heb ik zelf ook niet zoon goede ervaring mee, vsv methode doe ik nu maar meer om nitraat de kop in te drukken en dat is gelukt.
 
Bovenaan