Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zand vervangen

Divorxe

ZeewaterForum lid
Beste reefers,

Ik wil mijn zand gaan vervangen voor zwaarder zand omdat het nu steeds blijft stuiven, nu is mijn vraag kan ik gewoon alles er uit halen en nieuw zand erin doen af raak ik dan te veel bacteriën kwijt en krijgt mijn bak dan een enorme klap ?

Wat kan ik het beste doen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat hangt van heel wat dingen af...

hoeveel (levend) steen heb je in welk formaat bak?
hoeveel zand heb je er nu in? En hoe lang zit t er al in?

kijk als je nu een deep sand bed gebruikt en je haalt dat er ineens uit dan verander je nogal wat ja...
maar als je net vorige week een centimetertje nieuw zand erin hebt gedaan, kan het weinig problemen opleveren..

ik gok dat je daar ergens tussen in zit?
 
Een deel laten liggen en groffer zand erover. Klaar. fijn blijft toch onder het groffere liggen. Scheelt ook weer meerdere zakken kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Dat hangt van heel wat dingen af...

hoeveel (levend) steen heb je in welk formaat bak?
hoeveel zand heb je er nu in? En hoe lang zit t er al in?

kijk als je nu een deep sand bed gebruikt en je haalt dat er ineens uit dan verander je nogal wat ja...
maar als je net vorige week een centimetertje nieuw zand erin hebt gedaan, kan het weinig problemen opleveren..

ik gok dat je daar ergens tussen in zit?

Goedenavond,

Ik heb er een klein laagje in liggen van ongeveer een centimeter het ligt er nu iets langen dan 4 weken in




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een deel laten liggen en groffer zand erover. Klaar. fijn blijft toch onder het groffere liggen. Scheelt ook weer meerdere zakken kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Goedenavond,

Ik snap dat dat makkelijker is maar ik hebben zand hebben en een rendierlipvisje die het graag over hoop gooien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goedenavond,

Ik snap dat dat makkelijker is maar ik hebben zand hebben en een rendierlipvisje die het graag over hoop gooien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goedenavond ging niet helemaal lekker zie ik Haha ik heb een zandhapper en een rendier lipvisje die graag alles overhoop gooien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als het zo weinig is en zo'n dun laagje verwacht ik niet veel problemen als je het in een keer vervangt...

toch zou ik mn waterwaarden even goed in de gaten houden na de wissel, maar ik geloof wel dat het gewoon kan.

ik heb zelfs wel eens gelezen dat er mensen zijn die hun zand ieder jaar ofzo vervangen omdat ze graag mooi wit zand willen hebben...
 
Ati Fiji white zand kopen , mooi wit en zwaarder dan gewoon zand.
blijft beter liggen.....
 
Als het zo weinig is en zo'n dun laagje verwacht ik niet veel problemen als je het in een keer vervangt...

toch zou ik mn waterwaarden even goed in de gaten houden na de wissel, maar ik geloof wel dat het gewoon kan.

ik heb zelfs wel eens gelezen dat er mensen zijn die hun zand ieder jaar ofzo vervangen omdat ze graag mooi wit zand willen hebben...

Jaa ik ga de gok maar wagen komt vast goed dankjewel voor de tips ik laat zeker even weten hoe het gegaan is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan